torsdag 1 oktober 2009

Fact and criminal


”Ständigt dessa hårdrockare.”

En vän har under natten haft inbrott i sin lägenhet.
Jag får sms-rapport:

Vän: Nu har jag haft Kling och Klang från CSI: (stadsdelsnamnet borttaget för att skydda de oskyldiga) på besök. Båda två var sluddrande Leif GW Persson-kopior. Fick först frågan om jag var hårdrockare. Sedan frågade de om jag gillar hårdrock. I den stilen fortsatte det.
Jag: De ville väl bara dubbelkolla så att du inte ljög och egentligen är synthare. Poliser gör så, ställer samma frågor om och om igen för att du ska förvirra dig i svaren och avslöja dina lögner. När jag råkade på en State Trooper i USA frågade han gång på gång om jag hade vapen i bilen. Pil och båge nämnde han efter två gånger.
Vän: Hahaha. Den überbutchiga flatsnuten (basig röst och sådan där frisyr som bara lesbiska fotbollsspelare har) som var här inatt gav mig JÄVLIGT suspekta blickar när jag sa att en ”påse med pengar” kanske var borta. I en millisekund var jag misstänkt dealer. *nöjd*

Inga kommentarer: