torsdag 7 oktober 2010

Diaboliska syner i ett helvete på jorden

Vi bor i ett cyberpunkhus. Faller en teknisk pryl faller alla. Idag kapitulerade internt, tv och telefon. När jag slog på tv:n var där en fryst bild på Malou von Sivers. Jag gäckar inte. Hon stirrade rakt ut, in i min själ, och vägrade försvinna. Hon var för evigt i sin opiumdimma.

”Black goat/Forms from dopesmoke”

Jag blev så skräckslagen att jag inte ens kom mig för att fotografera den visuella skärselden. Istället – denna purfärska vision av inferno.


”The brand new video by Swedish modern rock/metal
icons…”

ICBM över Sonic Syndicate – nu.

Nu drar jag till havs och hyllar Dio, inkognito iklädd sombrero och lösmustasch. Abandon hope, all ye who enter here. In i dimman!

8 kommentarer:

Joakim sa...

Fasansfullt. Kan inte säga mer. Sveriges - världens - vidrigaste band just nu tillsammans med Takida.

sikas sa...

PRECIS en sån tischa! Kan jag få den?

Anonym sa...

that video........words escape me.

henry fiat sa...

man undrar om den kvinnliga bassisten i Sonic Syndicate känner att hon pissar sig själv i ansiktet varje morgon hon vaknar och inser återigen att hon är med i det där jävla bandet.

Primo Geront sa...

Fan, dra inte upp Warrant och Poison samtidigt som du pratar om det soniska syndikatet. De två kan iaf ursäkta sig som musiker i jämförelse. Fan, första Poison är till och med bra.

Anonym sa...

Den där sortens "farliga" band är vår tids svar på Poison och Warrant.

R sa...

Alltså 138, har du sett det här? Jag är mållös. http://www.dn.se/bostad/vindsvaningar-har-blivit-ett-satt-att-leva-1.1185309

Gurgel sa...

Malouschoken låter verkligen grymt traumatisk.
Men den låten av sonic var faktiskt det minst vedervärdiga jag hört dom åstadkomma