torsdag 21 oktober 2010

Tävling: Carola goes grindcore


Det mest obscena, skrämmande och oheliga Olivia lagt vantarna på under hela sitt fjorton månader långa liv.

Det kom ett paket utan avsändare till I Just Can’t Hate Enough. Innehåll: En bunt vinylsinglar samt en anonym lapp med texten ”Bert Karlsson kan suga min lilla grindkuk”. Här är själva skivan:



Carola Häggkvist/Caravan Kids split7".
Svart vinyl, 250 exemplar, Livets Ord Records.
Carola dammar av sin monsterhit ”Fångad av en stormvind”. Caravan Kids släpper lös sina små grindcorepenisar i spåren ”Crematory”, ”Kir is certain (Life is not)”, ”Burn the churches” samt ”The arsonist”.

Obs. Inte ett skämt. Skivan finns och det är Carolas originalversion av ”Fångad av en stormvind”. Inget gäck.

Eftersom jag generöst fick flera stycken exemplar, lottar jag ut detta blivande ebayguld. Låt kampen börja!

Tävling! Tävling! Tävling!
Napalm Death förändrade historien när de släppte ”Scum” 1987. Skivan innehåller 28 spår och klockar in på 33.04 minuter. Men…

Exakt hur många minuter och sekunder ren grind innehåller ”Scum”?

I Just Can’t Hate Enough kontaktade en erkänd grindcorefanatiker och Unholy Grave-fantast för att få svar på den brännande frågan om hur mycket konkret blast som finns på Napalm Deaths debut.

Lämna er gissning tillsammans med fungerande epostadress bland kommentarerna. Jag drar vinnarna nu på söndag. OBS: Tävlingen är nu över. Du förlorade.


Carolas sida av textpapperet. Mycket snack om ”Honom som skapat himmel och jord och som gett mig anledning att sjunga… att lovsjunga livets olika mysterier.” Mycket stark tobak.

Uppdatering: Fredrik Strage skriver om Carola vs. Caravan Kids.

33 kommentarer:

Andreas sa...

Detta gjorde min dag!

Stones sa...

32:58 första spåret är ett intro (Multinational Corporations)

jss(snabel a)algonet.se

Anonym sa...

31,3 minuter
robert
tamigidalen@hotmail.com

Herral de Santina sa...

Jag tror inte riktigt ni förstår frågan...

Jonathan Strandlund sa...

14 min och trettiotvå sekunder. jonathan@etm.nu

Herral de Santina sa...

Se - DU förstod!

Martinjaevel sa...

Mindre än man tror;
12 min, 48 sek.

st_martinc@hotmail.com

Anonym sa...

Jag säger 10 minuter blankt.

rikardgranbom(a)yahoo.se

Andréas sa...

ingen aning, men gissar på 13 minuter. Undra om du får en massa extra besök idag när Strage puffar för din blogg.

andreas.matilainen@gmail.com

Dake sa...

alltså tar vi bort intro och ett fåta mellanpartier för att få ren grindcore så klockar jag på 26.48.52, men beror det ju på vem som räknar det exakta grindandet och hur...

nygiants2009@live.se

Axel sa...

12.12 min

go.morron@gmail.com

Simon sa...

Hela plattan! 33.04 min.

martin sa...

6.66 min. Det blastas mindre än man tror på den där plattan, misstänker jag.

Anonym sa...

1.3 sekunder

tatuerade.barbro@hotmail.com

johan sa...

21 min 17 sek

johan_bajen@hotmail.com

Rob sa...

Äsch, nu hittar jag inget relevant inlägg, men här får du Hitler som rasar mot DN Bostad-reportaget:
http://www.youtube.com/watch?v=dgMawFD-ilE

Lukin sa...

19m 18s exakt.

info@lukinzine.se

Sideshow Bob sa...

Lysande split!

Min högst okvalificerade gissning är 17,42 min.


Robin.Ringqvist@hotmail.com

albin sa...

Det är tolv och en halv minut.

albin-albin[at]hotmail.com

Anonym sa...

0 min 0 sek. Det blastas inte alls.

f.thomas@spray.se

gystav sa...

25min 34 sek

hogberg.gustav@gmail.com

hare sa...

Svaret är 9 minuter och 41 sekunder.

ticktack_klocka@hotmail.com

konsp sa...

det landar väl på ca: trekvart om man slår ut det hela med hjälp av lätt överslag(!?)

konsp_oscar(a)hotmail.com

Pär Arvidsson sa...

14,36

march721x@hotmail.com

Jonsson sa...

Mer "Peter Va?" till folket. Idioter livar alltid upp. Till svaret då; sju minuter.

bmw328i@spray.se

viktor sa...

7.77 min!
MEN?? Hur mycket REN lovsång är egentligen C.H´s "Evighet" egentligen?

/viktor

Anonym sa...

14:35

Jonas Hedström

heedz@live.se

trndy sa...

2 min 37 sek - dirtylittleboy@hotmail.com

Åsa sa...

16,52 minuter - ninetysju[at]gmail.com

Lars Ohnly sa...

det är endast exakt 4 minuter och 33 sekunder

Anonym sa...

ja får säga 17 min och 37 sek...

don.dala@hotmail.com

slipsfittan sa...

20:13

slipsfittan@gmail.com

Hampus sa...

23.5 minuter k0rkad@gmail.com