fredag 30 april 2010

En dag måste nånting hända när allt slår in

Idag hände det som jag suktat efter så länge, så länge. Äntligen. Jag fick det där mailet från en engagerad läsare, det som ifrågasätter varför jag inte skriver mer om invandrare som begår brott. Mailet som undrar varför jag i hela helvete inte skriver om alla dessa abnorma mänger av ”hatbrott” som brunhyade människor utsätter vita för.

Visserligen var mailet respons på en artikel som jag har absolut ingenting med att göra. Men ändå. Nu är jag med i laget. Det är bekräftat, klappat och klart, klart och betalt.

Jag ingår i den smygkommunistiska pk-vänsterpyramiden vars syfte är att störta allt det blonda svenska ner i en blandrasig sörja av fördärv. Det går bra nu – level tre bitches! Medlemskort, t-shirt, nyckelring, reserverad p-plats, hemliga handslag. Bring it on. Jag vill ha rubbet.

När jag kommer hem har jag fått en lååång, massproducerad kommentar till det här inlägget. En anonym (givet!) person vill prompt veta varför vi inte får debattera invandringen och dess kostnader.

Och yes, mina damer och herrar, formuleringarna ”ankare” och ”dyker familjen upp som av ett trollslag” förekommar. Bravo, men – delete. Nu när jag vet att jag är en del av konspirationen att utplåna Sverige är det mitt jobb att inte släppa fram sanningssägande, hyggliga skattebetalare som vill att media ska ta bladet från munnen och sluta hyckla. Som sagt – level tre, bitch. I’m coming for you Promoe.


Så hur firar jag denna milstolpe i min karriär? Genom ett klassiskt och helsvenskt blot. Det är ju trots allt valborg – det blir tacofrossa.

Soundtrack: Rheingold ”Fan-fan-fanatisch”, Mortuary Drape ”Vengeance from beyond”.

5 kommentarer:

Anonym sa...

vad är det i kastrullen?

Martin sa...

Det tragiska är att folk med det synsättet vägrar se invandrande arbetar- eller underklass som en konsekvens eller följd i sig. (Och konspirationer hellre än uppenbara problem.)

Exempel: när nazionella rättshaverister tjatar om att styrande bör räkna ut kostnaderna för flyktingmottagande, tycker jag det logiska steget är att göra det FÖR ATT skicka notan till utsedda syndabockar (Nato, storföretag, en pensionerad korrupt diktator, etc) för varje etnisk grupp. Min logik där är antagligen unik och knäpp, där deras saknas helt.

Jenny sa...

Känns det inte en smula magstarkt att prata om hatbrott mot majoritetsgruppen när avsändaren till mejlet kan misstänkas ingå i den grupp som står bakom hatbrott som det definieras av åklagarväsende och i lagtext? Att sopa framför egen dörr verkar helt främmande. Nu rör jag säkert om ännu mer i grytan, men vad fan. Ska man käfta emot eller låta dem hållas?

Steve Austin sa...

Martin har en poäng:

"Capitalism basically wants people to be interchangable cogs, and differences among them, such as on the basis of race, usually are not functional. I mean, they may be functional for a period, like if you want a super exploited workforce or something, but those situations are kind of anomalous. Over the long term, you can expect capitalism to be anti-racist — just because its anti-human. And race is in fact a human characterstic — there’s no reason why it should be a negative characteristic, but it is a human characteristic. So therefore identifications based on race interfere with the basic ideal that people should be available just as consumers and producers, interchangable cogs who will purchase all the junk that’s produced — that’s their ultimate function, and any other properties they might have are kind of irrelevent, and usually a nuisance." (Noam Chomsky)

Den moderna antirasismen och egalitarianismen är synnerligen nyborgerlig och kapitalistisk (neokonservativ skulle man också kunna kalla det, även om ingen socialdemokrat skulle gå med på att kalla sig det av historisk-ideologiska skäl). Så länge man kan arbeta och konsumera så får man gärna ingå i storföretagens sandlåda, oavsett om man är etnisk svensk eller dito somalier.
Skillnaden mellan dagens "vänster" och "höger" är på sin höjd att man har olika avsikter med invandring/flyktingmottagning: de förra vill vara snälla och alla är lika värda; de senare vill bara tjäna pengar.

Förhoppningsvis kan Sverige på något mirakulöst vis slippa grava etniska konflikter men jag är skeptisk. Man ser exempelvis hur det börjar uppstå motsättningar mellan irakiska kurder och andra muslimska grupper och kristna syrianer/assyrier i Södertälje, vilket har lett till att Nationaldemokraterna har fått mandat i nämnda kommun och alltså lyckats med sin strategi att tala om etnopluralism (syrianer/assyrier vill ju inget hellre än att bilda en egen etnisk nationalstat). "Svartskallarna" röstar alltså på "nazisterna", för att uttrycka det i klarspråk.

Hatbrotten mot svenskar ska nog inte överdrivas, det rör sig om en ytterst liten minoritet - här har dock Aftonbladet (!) lyft fram ett exempel:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3292882.ab

Herral de Santina sa...

Anonym: kikärtsgryta.