torsdag 29 april 2010

”Raka vägen upp genom tarmen bara och inga konstigheter, för det gillar inte vanligt folk.”


”Önskar jag kunde lägga in Pontus Lundqvist ’smygkommunistiska PK-vänsterpyramiden’ från senaste Galago.”

Ända sedan jag fick ovanstående kommentar på det här inlägget, har jag inte kunnat få bort pk-pyramiden ur mina tankar.

Jag. Måste. Se. Den. Och idag brast det.

Jag blev akut tvungen att jaga rätt på ett exemplar av nya Galago. Skönt att det går att lita på vår inte alls särskilt smygkommunistiska kulturredaktion – där shanghaiade jag ett exemplar.

Jag älskar flåbusen som får en spruta rakt i venen av ett en kille i rullstol. Rullstolsmannen säger ”det lönar sig att vara cp”. Flåbusen, med Alexander Skarsgård-uppsyn, säger ”gratis knark FTW”.

Kudos i kvadrat, Pontus Lundkvist.

Vem hade kunnat ana att det är Promoe som styr vad du får och inte får säga i pk-kontrollerade Sverige? Han som verkade så trevlig den där kvällen i NYC för tusen år sedan. Nog för att han hatar Sverige och svenskheten och vägrar kalla en negerboll för en negerboll, men att han skulle bajsa rakt i munnen på vanligt hygglig SUV-rattande folk…

Nej, det kunde jag aldrig tro. Skäms, skäggvegan.

Pro(moe)logen som leder upp till pyramiden är klockren parodi av rättshavererande högerspöken på world wide web. Men den är för grötig för att fulfotografera och blogga upp. Så köp Galago. Då får ni även ta del av bloggosfärkollegan Rebecka ”Neonbibel” Ahlbergs framtidsvision. Dystopi med en fröjdefull, Knaveansk Settman-touch.

Kudos Rebecka.

Mer Galago: Någon som kallar sig ”Hjalmar Falk” – noll trovärdiga träffar via Goggle – skriver om bloggrasande gällande Lady Gagas ”skinnpaj med obskyra punklogor”. Bra formuleringar i texten:
1. ”Jag säger inte att det var bättre förr, men det är sämre nu.”
2. ”Bara för att Google (sic) finns så är plötsligt alla konnässörer, vilket betyder noll utrymme för någon att verkligen vara det.”

Vem är denne liggbara Hjalmar?

Mer högerspöken: Jag kan stjäla serier från kulturkommunister men jag vågar inte snatta bilder från fotografer på kända sajter. Så jag får länka hit och ber er titta på bilden till höger. Tänker ni vad jag tänker? Äntligen Bert, din gamle führer. Äntligen.

None more sieg heiling.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Inte orimligt alls att Hjalmar Falk är en kille från Mariestad som fanns i min sociala perifiri under gymnasietiden. Kolla med Johan på Swahili Bob's, har för mig att de umgicks en del.

Tobbe

Julia sa...

Får man komma förbi och kika och fnissa?

Herral de Santina sa...

Tyvärr så ligger den hemma på vardagsrumsbordet.

Anonym sa...

Mycket riktigt Tobbe, en god vän och utmärkt människa.

Mvh

Johan // Swahili Bob´s

Gurgel sa...

Hade missat att du efterlyst info om Hjalmar. Han är god vän till min rysslandskompis Johan så jag känner honom den vägen. Svårt intellektuell grubblare och hedersknyffel