tisdag 27 april 2010

138 Montazami: L.D.S.B.


”Older… Budweiser.”

Cornelia: Drack du bara tre öl igår, som du sa när du kom hem?
Jag: Nej, jag drack fyra, varken mer eller mindre.
Cornelia: Ha! Jag visste det.
Jag: Så gör jag alltid. Jag drar av en öl. Säger jag att jag druckit en är det två, säger jag två är det tre. Och så vidare.
Cornelia: Du gör en Maria Montazami.
Jag: Förlåt?
Cornelia: Montazami köper en Montblanc-penna som kostar 600 dollar. Men det vågar hon inte säga till Kamran, så till honom säger hon att den endast kostar 125 dollar. Precis som med ditt ölavdrag.
Jag: Ja. Precis så är det.

Soundtrack: Astra, Dungen, Danava, Gang Green. Jag lyssnar så mycket på Astra just nu att det är osunt. Tidigare ikväll föreslog jag för en nära vän att han ska döpa sitt nyfödda gossebarn till just Astra.

Grattis Fredrk och Hanna – det blev en progpojk!

15 kommentarer:

Anonym sa...

"Astra, Dungen, Danava, Gang Green"

Förlåt men är det verkligen 138 som skrivit blogginlägget?

Herral de Santina sa...

Hundra procent Krillebus. Jag lovar.

Danava och Gang Green brukar jag ju raljera rätt kraftigt om.

identitet sa...

astra är fucking jävla underbara

nu är det inte långt kvar till du börjar digga pink floyd anno 1970

Herral de Santina sa...

Identitet: Det gör jag redan, det jag hört. Jag har bara inte börjat gräva i vilka skivor jag ska köpa. Allt som finns i reabackarna är 80-talets släpp.

identitet sa...

du ska köpa allt som släpptes mellan syd barrett och dark side of the moon

dvs allt från saucerful of secrets (-68) till obscured by clouds (-72)

Kommentaren är borttagen sa...

Det här inlägget har tagits bort av bloggadministratören.

Andreas sa...

Men Wish You Were Here och Animals är ju svinbra också!

Herral de Santina sa...

Utbudet av Pink Floyd på Spotify är inte direkt fett.

identitet sa...

andreas:

nej. det är de inte.

svulstigt, överproducerat arenatrams, precis som syd barrett-prylarna är tramsigt hippietrams.

plattorna fram till -72 däremot är torr punkprogg av finaste sort

Herral de Santina sa...

Jag trodde Syd-eran älskades av alla Floyd-fanatiker.

identitet sa...

bara av kreddpajasar och hippies som gillar improviserade visor om det susar i säven

identitet sa...

pink floyd klumpas ofta ihop med yes, rush, king crimson och en massa annat vilket är missvisande

till skillnad från dessa var pink floyd (med undantag från keyboardisten rick wright) inte särskilt bra musiker. david gilmour hyllas ofta, men det enda han nånsin klarat av är att spela långsamt med eko

rytmsektionen ska vi inte tala om, roger waters kunde inte ens stämma sin bas och nick mason hade inte heller någon större koll

resultatet: ett band med enorma ambitioner som ville störra stortartad musik men som aldrig riktigt klarade av det. punkprogg av folk som knappt kan hantera sina instrument

i och med dark side of the moon blev skivorna allt bättre producerade (dvs misstagen och alla tillkortakommanden doldes mer effektivt) och däremed försvann all den taffliga charmen

i och med wish you were here blev de rent av olyssningsbara

Roger sa...

med risk för att bli cp-förklarad så vill jag ju bara skjuta in att jag tycker den där Another brick in the wall är en rasande frän bit…

Herral de Santina sa...

Identitet: Jag gillar ditt sätt att tänka och resonera. Kudos

Mattias sa...

Astra var ett av de band jag helst ville se på Roadburn. I samma stund som de spelade höll jag på och försökte boka en tågbiljett hem, vilket inte visade sig vara speciellt svårt, så jag kunde ju lätt gått på spelningen istället.

För övrigt ska vi inte snacka skit om Syd Barrett här. Han VAR ju Pink Floyd. Jag kanske är mer hippie än vad jag vill erkänna.