måndag 19 april 2010

Roadburn–Sthlm: 30 timmar
Bloggat från buss


Det är ju så här vi borde ha rullat hem.

Tåg från Tilburg söndag 10.36. Oräkneliga tågbyten, varav ett på 1 minut. Träffar ensam mamma med barn som ber om hjälp. Jag hjälper. Jag äter mat från McDonald’s för första gången på 14 år. Känner mig smutsig men mätt. Det brinner på Hamburgs tågstation, vi kan inte hoppa av där. Tågplanering fucked. Lokalt pendeltåg från Hamburgs hamn till centrum. Buss till Puttgarden. Där färja till Rödby. Starköl. Två olika tåg till Köpenhamn. Tåg till Malmö. Buss till Dispeter. Sova. Taxi till Svävarterminalen. Buss till Jönköping, home of Jesus och Counterblast. Sedan mer buss bredvid en korpulent, illaluktande man som andas som en blåsbälg och har en mobilsignal som överskrider Socialstyrelsens regler för konserter. Jag hatar honom.

Naturkatastrofer – bringing people together.

Andra idiotresor i mitt liv:
Seattle-Minneapolis, ett svep i turnébil: 32 timmar.
San Francisco-Chicago, ett svep i turnébil: 36 timmar.

Mer om själva Roadburn senare.

1 kommentar:

Anal Elf Kid sa...

Jag inser nu att det nog var bra att jag ställde in. Sån hemfärd i kombo med läskig nervsjukdom? T om sämre än att ha missat allt.