tisdag 13 april 2010

”I am very premium festival person to be with.”


”Gauges, revolvers techs and millimeters/You know how we hoo-ride when we collide.” Sköldpaddshandduk – check.

Roadburn, FTW!

För de som vill skåda mina och Death Row-Henriks äventyr förra året, på den tiden han var Goth-Henrik, går det bra att slösurfa hit och börja läsa vid den 22 april. För de som inte orkar med det förflutna rangordnar jag årets festival nedan.

För övrigt ska tydligen Jörgen Sandström spela gitarr med Candlemass istället för Hansomsitterpåkåken. Gamla nyheter?

Aldrig sett, måste se om så döden lurar kring hörnet:
Eyehategod
Shrinebuilder
Triptykon
Gates of Slumber
Death Row

Sett förr, ska se om ingen knäcker knäskålarna på mig:
Kylesa
Candlemass
Nachtmystium

Aldrig sett, ska se om inte döden bjuder i baren:
Yob
Goatsnake
Magnus Pelander
Troubled Horse
Sarke
Thorr’s Hammer
Pagan Altar
Witchfynde
John Garcia plays Kyuss
Astra
Moss
Horisont

Kan se eller missa, kvittar:
Church of Misery
Brant Bjork and the Bros

Undviker om inte döden knäcker knäskålarna på mig:
Jesu
Comus
Jex Thoth


”The stalker/The stalker/The stalker/The stalker/The stalker/The stalker/”The stalker/The stalker/The stalker” etcetera, etcetera.

11 kommentarer:

Tomas sa...

Den där jävla Stalkerlåten sätter sig som klister i skallen. Vete fan vad jag tycker om det.

Pär Arvidsson sa...

Ja, det är old news. Hörde om det redan i vintras. Vill tipsa om att kolla Jarboe också, sågs i Sundsvall förra-förra helgen och det var bland det tyngsta jag sett. Hur bra som helst var det.

Anonym sa...

och Nachtmystium var skit i Sundsvall. Trista som få, visserligen hade de inte ljudet med sig heller men det var verkligen inte bra.

Herral de Santina sa...

Nu har jag lyssnat på Jarboe på Myspace. Stort tack för tipset men – nej. Nej. Jag gillar spiritual devastation, Chuck Berry, kuk, fitta, rock’n’roll. Inte konstinstallationer. Det är kul i teorin och skapar ett visst obehag, helt klart. Men precis som med en Anna Odell-examen på Konstfack så blir ändå slutbetyget bara ”orka ta sig igenom hela skiten”. No offense, men det är inte för Krillebus.

Jag skulle så gärna höra min vän Otto recensera en hel Jarboe-konsert…

daniel sa...

du tänker alltså INTE se jex thoth? enda bandet du raddade upp som är bra!

J sa...

Undviker Jex Thoth och Comus. ?

Förklara.

Dom två banden jag hade åkt dit för att se om jag inte hade fått knäskålarna knäckta.

J sa...

Eller vänta det behöver du inte förklara alls.

My bad publicera ej

Herral de Santina sa...

Daniel: Hä ä e token däringa luftslott.

Mynameisgod sa...

Hellre Kylesa än Moss?? Ta dig samman för helvete!

Herral de Santina sa...

Jag spisar just Moss och inser att jag nog måste se dem. Om inte annat för att att skrika efter Discharge-covern.

Sedan är det ingen rangordning mellan ”Sett förr, ska se om ingen knäcker knäskålarna på mig” och ”Aldrig sett, ska se om inte döden bjuder i baren”.

Anonym sa...

missa förihelvete inte astra

jex thoth kan suga min ludna pung