tisdag 8 mars 2011

Blog of Hate feat. House of Mother

Under helgen som var ägde House of Metal rum i forna hemstaden Umeå Hardcore. Min mamma recenserar:

Ja, tyvärr så var uppslutningen dålig. Delvis var kanske bandsammansättningen inte optimal. Det fanns inget enkelt folkligt som Hammerfall eller Mustasch. Men sedan så vet du ju att Umeå-publiken är ganska bortskämd.

Jag hörde Bullet, Dark Tranquillity, UDO, Ghost, Trident, Samael, Triptykon, TNT och Impaled Nazarene. Lite av allt. Det mesta var inte direkt mitt stuk men kul att höra. Proffsigast var nog Samael. Impaled Nazarene var nog det jag tog med mig mest ifrån. Dålig sångare men väldigt bra basist.

TNT var sämst av det jag såg. Det är som kul. Här kommer en av killarna med massor av nitar, patronbälten, alla attribut du kan tänka dig från metallscenen x 10 och så drar han en liten söt kabinväska efter sig. Det kan inte hjälpas. Fördomsfullt men det äter upp en bit av imagen. Jag vet att det är praktiskt och man ska inte kånka och bära saker men när jag senare ser honom på scenen vrålande med sminkat ansikte så tänker jag på den lilla väskan.
Sarkastisk

Jag vill däremot gärna ha en midjeväska modell crustpunk!


Doris (mamma) och Krille (bloggosfärurkraft)

6 kommentarer:

snorunn sa...

Precis en sån där väska går att införskaffa på Militära ÖB i Umeå. Hälsa mamma Doris det!

Johan sa...

Din mamma är sjukt mäktig, och en hörnpelare i Umeås festival liv. Ett snack med henne mellan varje band på HoM är givet.

Simson sa...

Nifelheim! We meet again...
http://flintgubbe.blogspot.com/2011/03/en-masspsykos-vid-namn-semlan.html

Vic88 sa...

Vansinnigt dyrt:
http://www.tickster.com/sv/events/z915gtvnm0fdzlw#

Anonym sa...

din mamma äger! brukar snacka lite dynga med henne när vi ses på gigs. råaste donnan i kåken, oavsett vilken kåk man är i.

/tb

Johan Eklund sa...

Kanske en av de bästa grejjerna med HoM är faktiskt att man får lite tid att hänga med din morsa.