torsdag 24 mars 2011

Hjälpsändning modell 138 (till ett sista vilorum)



Ghost-året är över.

Graveyard
-året inleds ikväll på Kägelbanan. Taget.

Jag får ett meddelande från bandet: de har glömt alla bilåkarskivor i Göteborg och begär assistans. Sagt – gjort

Medan Olivia Obliteration ger sig på potatisbullarna (”boulla!”) ger jag mig på min sälj/ge bort-hög och rafsar ihop en biståndsnäve.

När hon sedan hugger in på djungeldesserten ("meeehr!”) öppnar jag Morbid Angels ”Abominations of desolation” och väsreciterar ”Shub Niggurath, the goat with a thousand young” i olika tonfall, samtidigt som jag visar henne mittuppslaget.

Olivia Obliteration lutar bak huvudet, kisar med ögonen, ser ut som Jabba the Hut och skrattar så djungeldesserten sprutar.

Medan jag är på konserten, startar Cornelia tråden ”Min man mässar namnet på en perverterad Lovecraftiansk fruktbarhetsgudom, som främst tillbes av fiktiva druidiska och barbariska sekter, för vårt barn – ska jag ringa SOC?” på avgrundshålet familjeliv.se.

I övrigt har jag missat att första fasen av The Running Man-samhället, som sedermera kommer att ge vika för vårt efterlängtade Thunderdome-samhälle, har inletts. Elin ”Aunty Entity” Grelsson skriver bra – men inte tillräckligt hatfyllt och nerpissat – om det här.

9 kommentarer:

Martin sa...

Hittar inte tråden.

Herral de Santina sa...

Hur menar du nu?

Stein sa...

Vad är djungeldessert? Det låter gott.

Herral de Santina sa...

Mosade djungelfrukter. Puré på burk. Typ det Robocop äter.

Anonym sa...

Ah! The Lucien CD got to ya! Since I had so many (and after my excellent package from you) I thought I'd send a "trade" if only for your archive reasons. =)

Hows the Black Feet album? Just did an interview with them for MRR but only heard the tunes on Myspace - good stuff.

Herral de Santina sa...

Indeed it did. Thanx! And since I don't really collect cd's I decided to pass it on to Graveyard who were in need of tour music. BF is good stuff! But I'm an old DV fan so maybe I'm biased.

Anonym sa...

Yeah it reminded me of DV more than anything else - good stuff!

I'll make sure a Crypt Of The Zombilord 7" finds it's way in the near future (puke-green vinyl is the plan!)

Marcus sa...

Barnen ska lära sig i tid, det var därför jag införskaffade den här. http://zmangames.com/misc/baby_mythos.htm Så jag står redo när den lille kommer.

Herral de Santina sa...

Gah! Briljant!