fredag 3 juni 2011

Femplushelg: frukten av slit



I affärerna på onsdag.

Tills vidare får ni hålla till godo med en snutt Morbid Angel som inte fick plats i den slutgiltiga artikeln. Varsågoda, David Vincent filosoferar kring titeln på nya skivan:

Jag: ”Illud Divinum Insanus” – uttalade jag det rätt?
David: Ja, jag vet inte.
Jag: Eh, va? Men hur uttalar du det?
David: ”Illud… Divinum… Insanus”. Men jag vet inte om jag säger det på rätt sätt.
Jag: Okej. Vad betyder det?
David: Jag vet inte. Måste det betyda något? Det är latin och översätts ungefär till ”gudomlig, galen… någonting”. Jag gillar mest hur det låter.
Jag: Okej.

Fjortisen i mig gillar mest att ordet ”anus” är med.


Notera smurfar.

9 kommentarer:

Andy sa...

Soligt inne på kontoret ser jag ;-)

Herral de Santina sa...

Blir lätt så i öppna (kontors)landskap.

Fredrik sa...

Ändå. Anus. Skönt!

Tomasz Swiesciak sa...

Grejen är väl att det inte betyder nåt och faktum att han satt orden i fel ordning.

Alexander. O sa...

Hahahaha! Nya Morbid Angel albumet är ju briljant. Det var ett tag sedan en Metal platta gav mig ett sådant gott skratt som nya MA gjorde. Det som roade mig annars var ju responsen. Det är kul hur de som verkligen ogillade nya MA tror att bandet fortfarande tar sin musik på större allvar. Det är väl ändå ganska tydligt att Trey bara har larvat sig de här senaste åren. 10 More Dead? Handlar inte den låten om Quake 3 Arena? Hahahaha... Genialt.

Herral de Santina sa...

@ALEXANDER O: Undrar om Seasons of Mist, som pyntat enorma summor för att få signa bandet, är medvetna om att gruppen bara lajjar?

Bolaget står och faller med anusplattan. Typ.

Johan sa...

138@ Jag hoppas du skojar men jag gissar att så inte är fallet. Vore synd om SoM kånkar pga detta. Den där träboxen kan inte ha varit billig att göra dock.

Herral de Santina sa...

@JOHAN: Branschskvallret säger att MA fick helt orimligt mkt pengar för att skriva på kontraktet.

henry fiat sa...

Gillar man Season Of Mist på facebook så får man uppdateringar om deras kommande släpp hela tiden och den senaste veckan har det varit märkligt tyst om just Anus-plattan. Konstigt då den ju släpps officiellt på tisdag. Kanske har de förstått av all press att den stinker.