tisdag 14 juni 2011

Heil Henry


Einarsson, Persson, Larsson.

Konversation i en fulstuga, 04.15, söndagsmorgon, Sweden Rock.

Markus: Men du gillar ju inte ens Whitesnake.
Jag: Jo, jag gjorde det när jag var ung. Växte upp med ”1987” och hela paketet. Sedan växte jag ifrån det. Mognade.
Markus: Växte ifrån?! David Coverdale var den bäste vite soulsångaren någonsin.
Jag: Soul schmoul. Fast jag har fortfarande kvar någon skiva, tror det är ”Slip it in”.
Joacim: ”Slip it in”?! Du menar ”Slide it in”.
Jag: Nej, just ja, ”Slip it in” är Black Flag. Lätt hänt att blanda ihop Coverdale och Rollins, som också är en fenomenal vit soulsångare.

Sedan säger jag att Håkan Hellström ser ut som en autistisk sjöman och att hans enda kvalité är att hans initialer är desamma som en känd nynazistisk bokstavskod. Då blir det lite sämre stämning, främst från Einarssons håll. Larsson kontrar med att Nifelheim ser töntiga ut.

Ouch.



Idag har jag en sida i papperstidningen. Inte på internet.

Inga kommentarer: