torsdag 30 juni 2011

”Metropolis, the worlds collide/Ain’t nobody on the other side/I don’t care, I’m not there”

Emma: Vilket hotell bor ni på?
Jag: Jag bor på något där inne i city. Heter som någon asagud. Tor, Oden, Freja, Axa, Baader… Typ.
Emma: Baader?! Nu är du ändå i Tyskland, inte i gamla goa Svea Rike.
Petter: Gillar att du sorterar Andreas Baader som en asagud.
Jag: Ändå skippade jag de Lyxenska studiecirklarna om Karl Marx ”Das kapital” på nittiotalet.



Emma har i runda slängar trettio tusen olika jobb, är entreprenör, föreläsare, fotograf och helt i avsaknad av sömnbehov, uppenbarligen.

Petter gillar att försova bort tre public service-arbetstimmar.

Mina vänner!



Håkan såg Accept på Russian roulette”-turnén 1986. Han har även utnämnt gitarrsolot i ”Raining blood” till världens bästa ”moshsolo”.

Och Markus intervjuade Paul Gray 2004 då Slipknot var den tidens Watain, alla journalister skulle intervjua dem”.

Klockan är 04.00. I Borlänge. Mina vänner!

2 kommentarer:

Parne sa...

Jag vill minnas att Håkan skrev i en recension av Accepts spelning i Uppsala, (eller om han såg den i Stockholm) när de var på sin avskedsturné 1995 att det inte var okej att dom körde med en kagge. Vill minnas att rubriken löd: Oacceptabelt Accept. Dubbelstamp någon? Vill minnas att jag tyckte spelningen var guld.

Anonym sa...

säg åt petter att sluta lalla runt på festival och spela in mer med thurneman istället!