söndag 26 juni 2011

”Zeb was a hero to most/But he never meant shit to me you see/Straight up racist that sucker was/Simple and plain/Motherfuck him and John Wayne”

Jag: Hur i heilvete kan Columbos död få löp på Expressen?
Sandy: Haha! Vi hade ju löp på Zeb Macahan när han dog…
Jag: Men det är väl för att vi säljer den där rasistserien på dvd?
Sandy: Älskar Macahan. Zeb var ju snäll mot indianerna.
Jag: Luftslott!
Sandy: Du kan vara ett luftslott!
Jag: Du vet att Zeb Macahan röstade på Hitler, va? Gadaffi skickade blommor till begravningen. Idi Amin kallade honom ”sonen jag aldrig fick”.
Sandy: Men då borde han ju verkligen vara en man i din smak.
Jag: Jag vet. Det är alla mockafransar som förstör det.
Sandy: Du är så finkänslig.



Efter att ha läst det här har jag insett en sak – jag förstår inte litteratur. Därför nöjer jag mig numera med enkla böcker. Om till exempel näsa. Bra så.

7 kommentarer:

SheerFaith sa...

Kolla in John Cassavetes filmer som Peter Falk var med i. Där visade han att han var en bra skådis. Synd att han är så förknippad med skitserien Columbo.

han som lyssnar på johnossi lite då och då sa...

proggböcker för barn gillas alltid

tummen upp

Anonym sa...

"Men det är väl för att vi säljer den där rasistserien på dvd?"

Tala om two-faced chefredaktör.

Herral de Santina sa...

Alltså, jag har inte sett serien på 20-25 år, så egentligen har jag inga belägg för rashetsanklagelserna. Det bara kändes rätt. Eller så är det ngn form av humor. Bestäm du.

Cecilia sa...

Läs Knausgård, sjukt bra!

Anonym sa...

"Bestäm du."

Det är Aftonbladet som måste bestämma sig för om man gillar olika eller rashets.

Herral de Santina sa...

Eh. Okej.