måndag 27 juni 2011

Trve Kvlt Konnection Kommander: Lotta Engberg, Heinrich Himmler, Alex Schulman



De två sämsta sakerna som hände idag:

1. ”Kär och galen”, en tv-serie som CIA använder för att tortera fångar på Guantanamo, utnämns av min arbetsplats till ”kultsuccé”. Jag vet inte om det är ironin eller vansinnet som gått varvet runt, men i sin grav snurrar Rimligheten snabbare än ”Exorcisten”-Lindas huvud.

2. Flera av mina bästa och närmaste vänner anser att det är helt okej att ”Kär och galen” kallas kult. Jorden rämnar under mina fötter.

De två bästa sakerna som hände idag:

1. En av de vännerna skickar epost med innehållet ”EXCLUSIVE: Gudrun Burwitz, daughter of Nazi Reichsfuehrer Heinrich Himmler, the lord of death in the Third Reich, outside her home in a Munich suburb.” Det är det mest briljanta som landar i inkorgen under dagen.

2. Alex Schulman har skrivit något jättebra som fler borde läsa.

Den mest galghumoristiska sak som hände idag:

Samma vän som skickar The lord of death in the Third Reich-epost sitter ofrivilligt fast i sin lägenhet med en jätteful hund som inte kan röra sig. Det ger mycket underhållande och misantropisk djurhatarläsning. Kudos, Sandy, du tar en för laget!

5 kommentarer:

Ludde sa...

Schulmans text var bra, men jag scrollade för långt och nu sitter jag här med kräks över hela skärmen som visar kommentatorsfältet till krönikan.

Herral de Santina sa...

Rookiemisstag. Om du vill behålla livslusten ska du aldrig gå ner på Aftonbladet. Too extreme!

Sandra sa...

Vill ju bara säga att jag borde komma undan med att hata hundar för att jag är vegetarian? Eller hur funkar det?

Herral de Santina sa...

Ja, Michael Amott i Arch Enemy är ju vegetarian för att han HATAR djur så mycket, så det låter rimligt att du kommer undan.

Andréas sa...

Mycket bra krönika av Schulman, nu växte han lite i mina ögon.