torsdag 28 maj 2009

118100: the game of the arseholes

Vännen/kollegan Jonas har börjat sms:a som en tokig till 118100 (se här för fler exempel). Nedstående är helt ”genuint”, garanterar Jonas.

Fråga: Varför hatar 138 på canthateenought.blogspot.com människan/geten Klaus Beiesdorf aka Tyskungen så mycket?"

Svar: 118100 tror att 138 hatar ”Tyskungen” då han är en person som gillar att skapa debatt och få fram sina åsikter. Vi tycker att 138 ska försöka lägga sin energi på något vettigare än att hata en blogg. Ha en bra dag!"

Vad fan vet de?

Uppdatering
Jonas gör en remix på 118100.

Jag ska starta 118666 med lite mer plumpa svar:
Fråga: Varför hatar 138 på canthateenought.blogspot.com människan/geten Klaus Beiesdorf aka Tyskungen så mycket?"
Svar: 118666 tror att 138 hatar ”Tyskungen” då den germanske masken är en person/mask som gillar att runka åt jättegulliga Youtube-klipp på oskyldiga små djur. Vi tycker att 138 ska dansa regndansen så att himlen öppnar sig varpå Klaus tvingas stanna nere i jorden bland de andra encellslivsformerna. Ha en bra dag!

13 kommentarer:

Gran sa...

Jag har skickat två (2) sms till 118100. Jag verkligen överöser dem med textmassor. Jag spenderar alla mina sparpengar. Jag har blitt helt TOKIG!

Meningen var att jag tänkte blogga om det, men sket i det då svaret var så blekt. Den här bloggen saknar ju uppenbarligen kvalitetskontroll.

. sa...

Rättelse: Vännen/kollegan/geten Jonas Granvik.

Herral de Santina sa...

Min gräns för "tokiG" är mkt, mkt låg.

Hetsapan sa...

Jag ser fram emot en middag med er tre ikväll.

Hjalle sa...

Vad bjuder ni på? Guldtofu?

Daniel Josefsson sa...

Fyra.

. sa...

Gran håller på att banga. Han är en mollusk.

Hetsapan sa...

VA bangar du gran? fyfan va dåligt.
Vi blir ju 8 st men det blir inte samma sak utan gran fjäskfjäsk.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Haha. Ni är för sköna. Båda två. Man kan inte annat än gillar er.

Säg till nästa gång det är nån obskyr rockänråll-tilsställning inne i stan med billig öl och stora mängder kött/korv/flintastek så lovar jag att komma.

Dessutom lovar jag att bjuda er bägge på varsin öl.

Nä, scratch that. Det var inget löfte. Det var ett hot.

;-)

/Klaus

. sa...

Jag måste bara ha en liten lovefest och säga att ni är så himla bra - och det är värt att luften till och med smakar vitlök såhär i efterhand, för det var ett så grymt häng. Det kan vara så att jag är lite, lite full som känner att jag måste skriva det här, men det bjuder jag på.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Jo. Förresten. Du fick en liten hyllnignstext av mig idag din mollusk. Bara så du vet.

/Klaus

Herral de Santina sa...

Ta detta högst personligt:

Jag skulle hellre bryta bröd med Jimmie Åkesson, än låta dig bjuda mig på en öl. Detta är sagt helt utan humor, ironi, sarkasm och glimt i ögat.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

138: Stackas Jimmy. Vad har du emot denna charmiga trubadur? Du kanske inte gillar lägereldssånger?

Jag som trodde att du gjorde nästan vad som helst för en öl annars.

Detta är sagt helt utan humor, ironi, sarkasm och glimt i ögat.

/klaus