lördag 16 maj 2009

”They say that the blog is mightier than the sword. Well I say fuck the blog.”


Cecilia (oskyldig åskådare), Anna (manshaterska), Jonas (man).

En hätsk genusdebatt utlöst av det här briljanta bloggandet.
Smockan hängde i luften, men sedan förlöstes förlåtandet genom kärleksfullt kramande.

I övrigt: varför har Sofiaskolan på Södermalm karaoke och hoppborg på skolgården? Jag skämtar inte. På min tid utgjordes skolgården av en motorväg med 4 meter snö. Själva skolan var ett hål i sagda motorväg.
Men vi var lyckliga.

2 kommentarer:

anna sa...

jag hatar ju inte män. jag ogillar män i grupp. stor skillnad :)

Gammal elev sa...

Det är den s.k "Sofiadagen" den femtonde maj (kolla namnsdagen) vilket betyder att det bara är lek och aktiviteter under hela dagen (därav hoppborgen och karaoken). Ingen aning om när den traditionen infördes men den fanns iaf när jag gick på sexårs (det var 1998).