fredag 15 maj 2009

Spring Mustafa, spring, så kan du bli svensk

”20.00 Babben & co
Svensk familjeunderhållning. Del 9 av 10. Babben gästas av schlagerkungen Bert Karlsson, löparfantomen Mustafa Mohamed och sångerskan Linda Bengtzing…”

Inte ens Jesus skulle mäkta med den återuppståndelse som Bert Karlsson utfört. Från missnöjespolitiker på den extrema högerkanten, till den folkkäraste av folkkära isterbukar. Det är vämjeligt, men vad är nytt med det? Det svenska folket och dess smak är vämjelig.
Men när det ska mysas i tv-sofforna blir det än mer uppenbart hur absurt det här är. Mustafa Mohamed kom till Sverige från Somalia 1990, ett år innan Bert, Ian och Ny Demokrati gled in på sina rasistgaloscher i riksdagen. Det var tur det, annars hade kanske Mohamed fått vända om vid gränsen. Eller åkt ut igen om högermolluskerna fått sitta kvar i riksdagen, vem vet? Kommer SD in i riksdagen i nästa val kanske de kan åtgärda den fadäsen. Fast…
Mohamed kan springa, och fort också. Plockar medaljer på löpande band till vår veka nation. Det gör honom väl ändå rätt svensk? Eller, vad var det Jimmie Åkesson sa om Zlatan och svenskheten nu igen?

Visa mig en människa som gillar Bert Karlsson, och jag ska visa dig en som är helt slut som människa. Tänk om någon – vem som helst! – hade modet att ännu en gång resa sig upp ur den tv-soffa som Karlsson sätter sig i. Att våga vägra medverka i precis allt som visas i rutan.

För övrigt anser jag att svenskheten och svenskhetsen bör förstöras.

3 kommentarer:

Danne sa...

"Tänk om någon – vem som helst! – hade modet att ännu en gång resa sig upp ur den tv-soffa som Karlsson sätter sig i".

Kommer aldrig att hända då alla jävlar som kommer med i TV i detta land är för mediakåta för att resa sig upp. Sedan får man väl komma ihåg att en hel del personer har ju sagt sitt om Bert och även agerat emot honom. Så någon slags civilkurage finns ju fortfarande.

Sedan tycker jag väl att det finns värre personer än Bert, han blev ju neutraliserad ganska fort.
Och det ironiska över hans politiska åsikter om invandringen är ju att i dagsläget så har ju svinen i riksdagen redan klubbat igenom de flesta förslagen som sina egna... Länge leve Svärje!

P.s. Mitt hus som jag köpte, ägdes tydligen förut av någon inom den lokala Ny Demokrati rörelsen. Fick under de 5 första åren skattepapper och deklarationer för dem till mig.

Herral de Santina sa...

Nog är han neutraliserad politiskt, sedan länge. Men han äcklar mig så till den grad att jag nästan (obs, nästan) skäms.

Slusk sa...

Snygg faktamiss av Zaremba. Zlatan är väl visst född i sverige? Hur mycket man än vill så tillhör malmö, och skåne, sverige.

Bert Karlsson är en leprechaun.