måndag 25 maj 2009

The day the hårdrock died

Första dolkstöten kom i fredag:
– Vi har ju en lokal här i stan som passar väldigt bra, som har fyra skorstenar och som kallas för kyrka. Min tanke är att den skulle passa väldigt bra för en metalmässa. Att drapera den i svart, ha ett metalband som leder sången och istället för kyrkorgel har man distade gitarrer, bas och trummor och en skrovlig sångare. Sedan samlar man in folk till en metalgudstjänst och där de traditionella psalmerna är utbytta mot kristna hårdrockslåtar.

I lördags kom nådastöten:
”Sedan är det ju alltid roligt att se Motörhead…”

Notera #3 på ”Pastorns fem bästa hårdrockslåtar”.
Det var ju det jag sa, Nifelheim

9 kommentarer:

Per sa...

Visst känns det som att SRF tagit över clas Ohlsson som gubbdagis nr1?
Jag har iofs aldrig varit på SRF, så jag kanske bara har fördomar mot dyra festivaler.

Hjalle sa...

Varför dog “hårdrocken” just nu menar du? Är det första gången en fåntratt dyrkar Iron Maiden och håller med dig om att Black Sabbath fick ett lyft med Dio? Skulle inte tror det.

Herral de Santina sa...

Nej, det vet jag väl. Ville mest få in en koppling till Subhumans i ämnet.

Ditt Dio-förakt måste få ett slut. Ett slut säger jag!

Sulla sa...

Alltså, seriöst. Nu klipper jag mig. Någon jävla måtta får det vara.

unvovio sa...

snarare the day 138s hjärta fick en överdos avundsjuka and died: http://reflektor1.blogspot.com/2009/05/bokrelease-jag-minns-vartenda-korn-av.html

Axel sa...

Hårdrockare behöver ingen kyrka!
http://www.youtube.com/watch?v=389DkzjHpus
Hiking Metal Punks!

Herral de Santina sa...

83 500 visningar.
Oräkneliga sidor kommentarer.
Urbota meningslöst.
Nåja, säger ändå mer om varats olidliga lätthet än Reflektors kärlek till ordet.

Gran sa...

Unvovio: Avundsjuk på att någon har gjort sin egen bok på vulkan.se? Det kan ju en dyslektisk lus göra.

J And sa...

Jag tänkte direkt på Don McLean - American Pie, klart minuspoäng.