söndag 10 maj 2009

Ett IRRITERAT bortviftande av äktenskapet

Min fru skickar epost från sitt jobb:

”Jag fick just tokragg på jobbet. En tvåbarnspappa som var inne
med sina söner, jag hjälpte dem skitlänge och trixade. Pappan var
jättehetsig och sa till dem och var arg hela tiden. Med jämna mellanrum väste han ”pappa är lite trött, pappa är lite stressad just nu”. När han skulle betala sa han ”jag är barnledig nästa vecka och då kan jag komma in och ta ditt nummer."
”Ehh det går inte så bra” svarade jag
”Nä just det jag ser att du är förlovad” sa han och pekade på ringarna.
”Ja, och den här” sa jag och pekade mot magen.
”Åh fan, ja nu ser jag. Men det syns inte så mycket. Men du, jag
kommer förbi om några år istället för då kommer du vara singel”.
Det sista han sa innan han gick var ”jag kommer och bjuder ut dig om fyra år”.
Mums! Jag längtar!”

1 kommentar:

Danne sa...

Ohh.. Ungefär som att gå på den lokala baren. På något skumt sätt så öpphör alla förhållanden och löften att gälla när man knallar in genom dörren.