tisdag 12 maj 2009

”We are the horns of Nebula”

Fenriz.
Nattefrost.
Tillsammans på en skiva.
Mätaren för obskyra referenser står på rött.
Dekadenstermometern likaså.
Projektet heter Engangsgrill. Buskis till max, jag vet, men musiken talar för sig själv. Helvete helvete helvete – ja. Förbannat jävla ja. Vem hade kunnat tro att Fenriz skulle släppa årets mest rökiga doom, straight from uppritade pentagram på golvet och 70-talet? Och Nattefrost? Ha ha ha, ja, fucking jävla Nattefrost. Jag önskar att han var min kompis, den galningen. Fuck, jag önskar att jag var Nattefrost.

Jag har fått en länk till hela skivan men vågar nog inte dela ut den.
Men se här, lite Myspace.

11 kommentarer:

Andréas sa...

Fan va coolt! Detta ska kollas upp nogrannare. Här finns plattan att inhandla http://frejonline.com/indiemyspaces/myspace_shop/engangsgrill.html

Hetsapan sa...

Åh, jag är så glad att du inte är Nattefrost. Vem vill ha en kille som smetar in sig med bajs i ett badkar? Eller vänta...

. sa...

Jag blev lite självmedveten när jag tyckte det var väldigt väldigt bra, för alla andra dissade det så mycket (läs: Gran och LM). Men det är ju alltid skönt att inte vara ensam. Jag kom precis ut ur engångsgrillgarderoben

Herral de Santina sa...

Så du lyssnade på en man vars favoritband är Sabaton, och en annan man som spelar spröd indiepop?

Eh. Ja, rimligt.

Fick förresten sms av Fenriz nyss: "LG Petrov burde kalle sönnen sin for Helge. HELGE PETROV. ha ha ha! nuts!"

alltså, i don't get it.

Unknown sa...

Gabriella Sabatini borde kalla sönnen sin för Sabatony. Sabatony Sabatini.

/Sabaton

Krogh sa...

Kan det vara "HELL G" Petrov han fiskar efter? Typ som L G Petrov, fast mer evil?

Linnéa sa...

LG och Helge Petrov. Säg båda namnen efter varandra, med samma betoning.

Anonym sa...

Tänk om Glenn Close gifte sig med Glenn Hysén - då skulle båda heta Glenn Hysén. Extreeemt gammalt skämt, men rätt kul.

Andréas sa...

eller så skulle båda heta Glenn Close, det är ju inte alla som tar mannens efternam...

Daniel Josefsson sa...

Fniss. Helge Petrov.

Daniel Josefsson sa...

Här kommer en till ordvits med hårdrocksanknytning:

- Hur mycket tar Kreator i gage?
- En mille.