onsdag 12 maj 2010

For those about to suck cock – we salute you


”Come on mate, give us a snog.”
”Nej. Bög.”

”The Pacific” på skärmen.
Scen: Flygplats, ”Casablanca”-style.
Medverkande: Två manliga män som sida vid sida stirrat döden i vitögat och mejat ner japaner i djungeln.
Scenario: En ska åka hem till äppelkakan, en ska fortsätta stirra döden i vitögat och meja ner japaner i djungeln.
Musik och stämning: Tårtunga stråkar.

Cornelia: Men åhhhhh… kramas då! Ni älskar ju varandra.
Jag: Jag har aldrig sett dig så hett och känslomässigt engagerad i en serie. Hela tiden ”aaaaaw”, ”åååååh”, ”näääääe”.
Cornelia: Men det är ju så rörande, hela tiden. Kramas då! Men vad fan, ett handslag?!
Jag: Det är allt en riktig man behöver. Ett stadigt grepp.
Cornelia: Men vänta… nu kommer den, kramen! What the fuck!? En honör? En honööör?! Skit i att kramas trots att de båda vet att den ena killen kommer att få en bajonett i skallen innan serien är slut. Vifta lite med handen i höjd med ögonbrynen bara.
Jag: De är ju faktiskt marinkårssoldater. Inte en prideparad.
Cornelia: Ja men då så. Nästa gång jag träffar någon jag tycker om ska jag snärta till med en honör. Hej hej Julia – teeeen-hut!
Jag: Rimligt.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Tror ni män i 20-års åldern kramades på 40-talet?
Känner ni nån som kan tänkas veta?

Den här individuella bögskräcken är enligt en del en senare skapelse. Skulle inte förvåna mig det minsta.

Herral de Santina sa...

Märklig kommentar.

Hetsapan sa...

"Tror ni män i 20-års åldern kramades på 40-talet?"

Nej, det var ju hela poängen, de ville kramas men det gick inte för sig då.

"Den här individuella bögskräcken är enligt en del en senare skapelse. Skulle inte förvåna mig det minsta."

Va? Individuell bögskräck? Det var ju kriminellt att vara homo fram till 1944 så hur kan då bögskräck vara en senare skapelse?

xstx sa...

tummen upp för PD-kopplingen. de släppte nyss en dubbel-live på nätet, gratis nedladdning för dem som är medlemmar i deras facebook-grupp. sjukt bra klipp från t.ex. Green Day-turnén, när stora delar av publiken skanderar "faggots! faggots! faggots!". "well of course we're faggots honey!". någon från publiken ropar något som inte hörs på inspelningen, får svaret: "I wouldn't suck your dick if I was suffocating and your balls were full of oxygen".

för övrigt, ett av de bästa PD-klipp jag sett: http://www.youtube.com/watch?v=Uw3Pgxz8ZJU

Man ser ju genom låten hur kul Joe tycker det är att deras "token hetero member" sjunger en av deras "gayest songs". och sen när raden "and then I closed my eyes, and let him sodomize me with his dick of death" så bara bryter han ihop, som om han väntat på den hela tiden. GULD!

Anonym sa...

Cornelia
Det ska ju vara en historiskt
korrekt serie.

Det är mycket som är kriminellt. Men det finns ingen skräck för tjuvjägare tex.
Homosexualitet diskuterades i mycket mindre grad och inte på samma sätt.Och handlingar var inte sexualiserade i samma grad.
Så de kanske hade kramats,men att det inte passar in i vår syn på 40-talet.
Så jag undrar om det sågs som bögigt att kramas på 40-talet.

Martin sa...

Frågan om acceptans skiljer sig en del mellan Sverige och dåvarande urbana västvärlden, även om man säkerligen blev mobbad av sin familj och så.
I Paris, Berlins, N.Y.s, osv 20-tal var gay tillräckligt hett för att heteros tog till sig vad som då sågs som trans-attribut. Sen kom en konservativ backlash (Nazistpartiet röstas in osv)

Försök till exempelkälla: http://en.wikipedia.org/wiki/Roaring_Twenties#Bias_towards_other_groups