måndag 10 maj 2010

Scener från det förflutna


Christoffer Röstlund Jonsson, blivande hyllad bloggosfärikon, och Svante Tidholm, blivande hyllad dokumentärfilmare, någonstans i Europa. Turné med Last Match, vintern 1998/99. Foto: Jörgen Bang.

Min första turné. Stort. Jag frös som en hund i 14 dagar och var kroniskt nykter hela tiden.
Idag är min första VAB-dag någonsin. Också stort. Jag är lika nykter som då. Dock varmare.

Last Match har lämnat få spår på internet. Men jag hittar det här:

”99-02-16 - sextonde februari
Höll på å missa den här spelningen! Det är ju Last Match´s sista för fan! Visserligen suger dom skit, men ni som gillar dom vill väl se deras sista spelning kan man tänka... Vet inte riktigt vilka som spelar, vet bara att Restrained (ve & fasa) kommer... Jaja, själv står jag nog över machofjant bandet Restrained å sparar mina pengar till på torsdag! Skitsysteeeem!!!!! Gick inte på den spelningen, fy fan! Allt för å slippa se Restrained!! :) Kan knappast säga att skitbandet Last Match intresserar mej heller... nä, sparade mina pengar där!”

5 kommentarer:

SS sa...

"bloggosfärikon".

Mitt nya favoritord.

/P

hon med gikt i arslet sa...

poison idea-tröja?

Herral de Santina sa...

Ja.

Parne sa...

Det är verkligen helt sjukt. Återigen är vi inne på samma pryl. Har varit på g att köra en grej på mig och Svante i några dagar nu.

Parne sa...

Det är verkligen helt sjukt. Återigen är vi inne på samma pryl. Har varit på g att köra en grej på mig och Svante i några dagar nu.