måndag 17 maj 2010

Ballad of Dio

Detta har inget med Dio att göra. Men håll med om att Wollmar Yxkullsgatan 31 har ett sinnessjukt coolt skyltfönster. Vad som försiggår bakom rutan har jag inte en aning om. Butiken är inkognito.

Daniel: Om du ska blogga om Dios död – och eftersom jag själv inte har någon blogg längre – är det fritt fram att länka till den här.
Jag: Jag har som regel att inte blogga om döda kändisar. Men jag kanske gör ett undantag för din braiga spellista.
Daniel: ”Döda kändisar”?! Det är Ronnie James Dio, fatta!
D.
I.
O.

Okej då. Jag länkar.

Soundtrack: Ronnie James Dio/Elvis Presley split10" (1957)

”In the dark of the day/Or the black of the sun/He’s coming for you/Look out!”

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varken Dio eller döda kändisar men sprang på den här på ebay precis:

http://cgi.ebay.com/Sonic-Ritual-7-sweden-ds-13-hawkwind-annihilation-time-/280506279630?cmd=ViewItem&pt=Music_on_Vinyl&hash=item414f7a26ce

Kollade egentligen Wooden Shjips-prylar men alla vägar leder tydligen till Sonic Ritual.

Herral de Santina sa...

Han/hon har en hel del bra prylar till salu. Age-sjuan skulle jag gärna sätta nålen i.