lördag 29 maj 2010

Genuint intresserad av störande litteratur

Jag har ett svart hål i mitt minne. Många heavy metal-entusiaster skulle hävda att hålet gäller hela min hjärna, men nej. Bara minnet.

Jag söker titeln på en svensk bok som kom för… tja, kanske tio år sedan. Handlar om en idrottsman i Stockholm som kidnappar unga flickor, våldtar dem och skickar dem vidare till Mellanöstern, där de mördas under oerhört sadistiska och grafiskt beskrivna förhållanden. Den är skriven ur atletens synvinkel och är väldigt Bret Easton Ellis-influerad. Extremt jobbig att läsa. Vissa scener hemsöker mig ännu.

Vad heter boken och författaren?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Startpistolen av Claes Holmström.

Djävulena Adelsohn-Liljerot sa...

Startpistolen av Claes Holmström.

johan, aka trixy sa...

oj,
är de verklighet?
förresten, angående slipknot, borde han (hela gruppen) inte dött för typ alldeles för länge sen?

Helvetenej sa...

Startpistolen av Clas Holmgren, en extra tvist är ju att huvudpersonen är medlem i ny demokrati också

Anonym sa...

Holmströms två andra böcker, tredje stenen från solen och Grand slam är, är också läsvärda. Tyvärr verkar det som om han har gett upp författarkarriären.

JL sa...

Claes Holmström är en av mina absoluta favoritförfattare och varje gång jag tänker på att han bara skrev de tre böckerna får jag en mindre depression.Har läst dem säkert 4-5 gånger var och sen googlat hans namn utan lycka i över tio års tid. Fan.

Tjack sa...

någon som vet var man kan köpa den boken? Överallt jag har hittat är den slutsåld och utgången

Per sa...

http://www.antikvariat.net/
eller tradera.se rekommenderas om man inte vi springa runt i boklådor och antikvariat