torsdag 27 maj 2010

Angel dust: Smoke it if you got it


”Don’t bogart that joint my friend, pass it over to me.”

Jag har sagt det förr och säger det igen – jag älskar Dave Mustaine.

”I remember talking to Ronnie — we were in catering — and I go, 'Hey, Ronnie, I just wanna thank you for taking us out on tour.' He goes, 'Yeah, man. Thanks to you for coming, too.' And I said, 'No. I mean, really. Thanks. It's really cool.' And he goes, 'Look, we could both sit here and give each other handjobs or we could smoke this joint. What do you think?' And I was like, 'Well...' So, needless to say, we smoked a joint and I passed on the handjob.”

Hade Olivia Obliteration varit en man hade han hetat Dave Mustaine Cimex Jonsson Röstlund. Mark my words.

För övrigt har jag nu fått min första tråd på Flashback. Ljuvligt som att förlora oskulden, igen. Jag jämförs med Lars Vilks, vilket känns, eh, rimligt. Tänk att det krävdes en haschtomte för att få en egen tråd. Att jag smugit in en liknelse hämtad från Tredje riket i notisen, är det ingen som bryr sig om. Märkligt. Holy heil mina små vänner, holy heil.

24 kommentarer:

smegMMA sa...

*stående ovation*

Nu är du kändis på riktigt. Flashback alltså. Jösses. Grattis.

Herral de Santina sa...

This is the high society baby, this is the high society right here.

smegMMA sa...

Du förstår väl att dina nya fans inte tror på några gräs-historier dock? Dio kan väl aldrig ha rökt nånting. De säger ju det och de borde ju veta, dina kära små fans.

Herral de Santina sa...

Antingen röker du inte, eller så är du ett utslaget knarkarsvin som Kenta och Stoffe. Finns inget mellanläge.

R sa...

Åh, du är på heta ämnen nu! Jag är stolt över dig, ska du veta. Funderar på att gå in och trolla något smickrande.

smegMMA sa...

Röka is the new black alltså? Fan va coolt. Kom öve rikväll så röker vi en jordbong som förfest, sen avslutar vi med att röka hink, ok?

smegMMA sa...

Just ja, en sak till... Du hajjar att Kenta och Stoffe är du och jag va? Konstigt. Vi heter ju så. Du är fulare än mig dock.

Jenny sa...

Applåder, visslingar och rop.
Hög underhållning. :)

Herral de Santina sa...

Marlin: Ingen som flätar sitt skägg kan kalla någon annan levande individ för ful.

Björn sa...

Jag tycker det är fantastiskt att man kan skriva en artikel och erkänner storheten i en musiker, men få rabiata blockmongon efter sig för att man inte hyllar NOG MYCKET. Du hyllade så lite att hela artikeln uppfattats som kritik. Jag förstår egentligen ingenting, tror jag. Eller... Nä, jag förstår verkligen ingenting och det är mycket ovanligt.

J And sa...

Zero Boys - Tryin' Harder

smegMMA sa...

Snubbe, jag flätar inte mitt skägg. Du har stått och tjatat med mig en halv dag och har inte märkt det? Inte konstigt att du får hat-fans på Aftonbladet när du inte kan din sak.

Julia sa...

Stor dag! (Min tråd har fyra sidor.)

Herral de Santina sa...

Vad fan gör du med skägget då? Har det i tofs? Det är ju inget vanligt skägg.

Anonym sa...

RÄTT omtalad på swedenrocks forum också, många upprörda uttalande.

Herral de Santina sa...

Julia: Ouch, dig var de inte snälla mot.

Herral de Santina sa...

Anonym: Ach so. Vad sägs där då?

Anonym sa...

Lite godbitar.

"Artikelförfattaren verkar ju inte riktigt ha koll på läget om man säger så..."

"Det verkar trots allt som artikelförfattaren var den värsta pundaren, men tanke på hur jäkla borta han måste ha varit när han skrev den artikeln. Inte ett enda rätt..."

"Lär ju vara nån newbie som ville skriva om euroision eller nått sånt trams och blev grinig för att han fick skriva denna istället. Killen verkar uppenbarligen inte vara en metalmänniska iaf."

"Han verkar vara någon som blev intresserad av metal när amerikanska vågen med just slipknot kom, för dem verkar han ha hyfsad koll på, men som inte bemödat sig att göra någon djupdykning i gammal hårdrock utan har en massa bisarra missuppfattningar om den."

"Den där killen är ju lite... "speciell". Jag förstår hur han försöker vara och framställa sig själv, men de provokationer som i hans egen lilla värld är fyndiga och edgeiga är oftast bara plumpa och utan poäng."

. sa...

Country Joe & The fish? Really?

Först trodde jag att det var ett Reality Bites-citat och blev snorpeppad.

Herral de Santina sa...

Ah. Plump. Mitt favoritord. Fantastiskt att SRM-forumet kallar mig för pundare och newbie. En dag kan inte bli bättre.

Anna: ”Easy rider”. Kom igen.

smegMMA sa...

Vafan, är folk verkligen så här dumma i huvet alltså? Imponerande. Kul att du är poppis i alla fall. Nu blir din blogg än mer spridd. Kalas.

Skägget has (är det verkligen ett riktigt ord på svenska?) i tofsar, dåre.

Petri sa...

Kenta: Det korrekta ordet är snoddar.

smegMMA sa...

Hatar snoddar. Det has i tofsar. Fast det är uppsatt med snoddar. Fan.

Runke ball sa...

Ha! Runkande Ronnie! Runk-Ronnie! Absolut bäst vore ju om de rökt en spliff OCH gett varandra ett handjobb. Då hade metlavärlden imploderat. Ronnie James Dio - en bisexuell haschtomte. Åh gud, jag hade sprutat mig själv i fejjan av lycka.