måndag 24 maj 2010

”It’s Kurupt motherfucker/Do or die/Who gives a fuck motherfucker”

Idag, utanför Arenavägen 63, blev min cykel stulen. Tydligen är Globen crime district #1. Rimligt. Slakthusområdet, denna hemvist för mördare och avdankade dokusåpakändisar, ligger tvärs över gatan.

Jag är inte arg. Jag är bara oerhört chockad. Den har ett andrahandsvärde som kanske går att byta mot en SOFO-fika. Latten går jämnt upp, men du får allt lägga till om du ska ha en bagel.

Min före detta cykel är den billigaste herrmodellen från Cykelringen, denna storblåsande sol-och-vårar-kedja. Noll kvalitet, noll trve kvlt-attraktion, noll på snygghet, noll på allt. Den var täckt i klistermärken från Annihilation Time, Misery, DSB och Merciless Death. Och den var låst. Så varför, varför denna ansträngning för att shanghaia mitt åkdon? Orimligt.

Så. Cykel sökes. Köper/byter.
christofferjonSNABELFUCKINGA.gmail.com

Så. Tradera. Saker säljes. Mer kommer.


Cykel, FTW. Vi har ett officiellt tacoset och kul i goda vänners sällskap.

10 kommentarer:

smegMMA sa...

Jag snodde den som straff för dina inlägg idag.

J sa...

Cykelkretsloppet:

Man har en gammal sliten cykel. Någon snor den, eftersom man inte vill sno en fin dyr cykel tar man din gamla skruttiga. Du blir inte arg eller ledsen, det var en gammal cykel och cyklar blir snodda. Du snor en cykel för att ersätta din gamla. Du snor inte en fin dyr cykel eftersom någon då kommer bli ledsen. osv

detta har pågått sedan tidernas begynnelse, it´s the cykel of life (lejonkungenlåten fadas in)

DHARMA sa...

MISERY!!!

SS sa...

Brukarföreningen ligger ju där, så det är väl inte märkligt om jonnen din försvinner efter någon har varit där och hämtat fräscha verktyg. Vill man ha ny cykel går man och pratar med JB i Tanto.

/P

Herral de Santina sa...

J: Jag har aldrig stulit en cykel i mitt liv. Ett synnerligen ohederligt brott som bara drabbar de som allra minst bör drabbas.

SS: Kan vi inte fråga TB i Uncubed istället?

SS sa...

Gört om du vill. Fast det är närmare till JB, bara att cykla hem över bron för dig sen efter inköpet/häleriet ju.

/P

Marcus sa...

TB är inte med i Uncurbed längre

trapp sa...

appropå inget: kvalitetsdoom

http://mercenarioneverdie.blogspot.com/2010/05/graveyard-swe-ancestors-graveyard-split.html

Herral de Santina sa...

Den har jag!

trapp sa...

då är min herre en kvalitetsdoomare

en doomherre