söndag 2 maj 2010

1 maj i Stockholm: En odyssé i bilder, barn och deras vagnar samt a small piece Mexico

1 maj och demonstration. Innan odyssén inleds vill jag dela med mig av några tankar kring arbetarnas dag, signerade en av vår tids största tänkare. Påläst, välformulerad, initierad, intelligent, rimlig – Katrin Zytomierska. Dock utan rashets eller kvinnoförakt denna gång.

”Ringo får inte födas på första maj, det går jag inte med på. Idag kniper jag igen. Första maj fy för en sossedag. Folk går på gatan och vrålar om rättvisor och om bättre villkor. Men herregud skaffa bättre villkor själv. När ska folk lära sig att man får bädda sin egen säng. Tror de år efter år att de ska uppfylla något genom att demonstrera?”


Fråga: Och barnvagnar? Svar: Och barnvagnar.


March for Satan: Krillebus, Mårten, Julia, Axel. I vagnarna: Olivia Obliteration, Rut och Adrian, scenens senaste tillskott. Välkommen!


På vägen från det överfulla Mynttorget möter vi människor som demonstrerade för nycirkus och dess rättigheter. Nej, jag låter det förbli okommenterat.


Sedan - mer taco.


Mer barnvagnshäng med människor med föredömligt korta namn. Julia, Rut, Olivia.


Network of friends: ”Naaaw! En kvinnlig småföretagare!


Emma, Cornelia, Olivia, Mattias i en NYHC Christ Pose. Än mer taco. Tredje gången på 24 timmar. Nu blir det paus.


Extreeeme… taco. Dude.

2 kommentarer:

Snutgrepp sa...

Jag motsätter mig dina senaste inläggs tacovurm.


Tacos = Fuckyou's

Herral de Santina sa...

Vet. Beklagar. Mild urspårning.