söndag 23 maj 2010

SPOILER ALERT!!!

Bombus, ”Lost”: 0-1


”Helvete. Först dödade jag min morsa, sedan blev jag själv whackad av min bror Jacob. Och allt jag vill är att lämna den här förbannade ön. Hur svårt kan det vara?!”

På grund av ”Lost”-knäckande skjuter jag upp Bombus-tävlingens dragning till imorgon. Så gissa på, än finns det tid.

I övrigt är jag mycket besviken på ”Lost”. Efter sex säsonger väljer de alltså hokus pokus, fantasy, rollspelslogik och biblisk mystik för att knyta ihop säcken. Och – och! – ödet. Hata ödet.

”Oh, du är förutbestämd att vakta den här heliga ön och det heliga uringula skenet som döljs i en liten grotta i all evighet.”
”Men varför ska jag vakta det, och mot vem, och vad är det för poäng med kissljuset?”
”Det bara är så för att det alltid varit så.”

Äh, fuck jävla off era veka manusförfattare.

Och Allison Janney – smart, cool, sexig som den allsmäktiga C.J. Cregg i ”Vita huset” – har i ”Lost” degraderats till en illa spelad trollpacka som väver mattor. Hon väver mattor! Kom igen Allison, är det verkligen så knapert med roller?

Mellan mattvävande och värnande om uringult grottsken, förlöser skatan barn på ett så orealistiskt sätt att till och med ”Sjunde himlen” skulle rodna. Jag har sett en förlossning nära och i detalj. De kommer inte ut väskrubbade och gulligt rosa – de kommer ut ur murran som något ur ”Cannibal holocaust”.

Nej, jag hoppas att Locke/fisdimman lyckas sänka ön så vi blir av med skiten någon gång. Go dimman, go.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Spoliervarning för fan, jag är bara på säsong 3!!!

smegMMA sa...

Du kollar på "Lost" - du är bög. Puss påre.

Herral de Santina sa...

Och vad kollar du på – två katter? Vad gör det dig till?

elias sa...

japp, extremt slappt och det visar väl att de bara öst på under tiden. d v s aldrig haft någon aning om hur det skulle sluta/få allt att hänga ihop. och det med cj! det är ett av de sämsta lostavsnitten någonsin. (ett tecken? den s k "ORDVERIFIERINGEN" till detta inlägg är: submen).

Herral de Santina sa...

Jag skulle nog vilja påstå att CJ-avsnittet, dvs S06E14, är bland det sämsta jag NÅGONSIN sett på tv. ”Stargate Atlantis”-kvalitet.