måndag 17 maj 2010

Tuk tuk riot



”Kompisgänget har rest i några veckor och mellanlandade i Bangkok tidigt i går morse. Innan de åkte vidare, bestämde de sig för att ta en titt.
– Vi hade läst en del om oroligheterna och var nyfikna på hur det såg ut.
En thailändsk tuktuk-chaufför erbjöd sig att visa dem runt, på säkert avstånd från oroligheterna. När de kom fram till rödskjortornas samlingsplats hoppade chauffören plötsligt ur tuktuken och kastade gatsten mot militären.
– Jag tänkte att nu får vi en kula i nacken.”

Föräldrarna måste vara enormt stolta över den intelligens som deras son tilldelats vid det genetiska roulettehjulet.

En gång när jag var på en fest i Austin, Texas, kom en jättetjock raggarkokainist fram till mig. ”Hey man, what’s the name of the capital of Thailand”, sa han. ”I beg your pardon”, sa jag. ”Baaang cooock”, skrek han, och knäade mig råhårt på kuken.

Ovärdigt för alla inblandade: Han, mig, min kuk.

8 kommentarer:

carl 88 sa...

säg åt kollegerna att sluta sätta skiljetecken mitt i meningar.

vad är poängen med bindestrecket mellan "att" och "nu"?

Ghostpipe sa...

Dags att damma av det gamla utrycket kravallturist kanske?

Herral de Santina sa...

Carl: Stilgrepp?

Ghostpipe: Aldrig hört förr. Hur gammalt är det?

Ghostpipe sa...

Nio år gammalt.
Blev nytt ord i SAO 2001.
I efterspelet av EU toppmötet i GBG 2001(?) skrevs det mycket i media om att "kravallturister" från utlandet var där och härjade. Borde vara synonymt med utrycket "proffsdemonstranter"

Anonym sa...

Bad Idea Jeans

smegMMA sa...

Guldsnubbe han kokain-Ola.

Parne sa...

Haha...Oh fy fan Chrille. Jag tycker om dig (och din kuk höll jag på att säga) men du får ursäkta. Det där var roligast idag. Jag garvar så jag gråter här. Men så är jag bra jävla trött också.

Per sa...

Trallpunk.