onsdag 5 augusti 2009

Civilisationernas krig: Bringing it down

”– Intresset hänger bland annat ihop med den ökade miljömedvetenheten bland ungdomar. Reggae är en politisk musikstil.” Yared Tekestes, arrangör av Uppsala reggaefestival samt spridare av hatpropaganda och bottenlöst dålig smak.

Visst är det så. Om din politik bygger på avsky för bögar och brudar, att röka ner sig till stenåldern, dyrka en påhittade seriefigursgud och lyssna på Guantanamo-styled tortyrmusik. I dagens DN berättar Yared Tekestes även att festivalen förra året backade 2.8 miljoner kronor på grund av vädrets makter. Jag ber alla lajvare med asatron i behåll att slå sina T6:or till Tors ära. I helgen önskar jag stormangrepp över Uppsala i klass med förstörelsen av New Orleans.
There will be quiet after the storm.

Dagens botemedel: Nya album från Devil’s Blood och Griftegård.

9 kommentarer:

Notan... Tack. sa...

Jag trodde jag var ensam i mitt reggae-hat.

Herral de Santina sa...

Nej. Vi är många som verkar i det dolda, organiserar oss och väntar på rätt tillfälle att slå tillbaka.

Slusk sa...

Theme song: Nofx - Jamaica's Alright if You Like Homophobes

Ebichu sa...

Är det ok att gilla baktakt lite sådär i allmänhet?

Affe sa...

hata reggae, älska judge.

Andréas sa...

hur låter nya Devil's Blood?

Herral de Santina sa...

Beror på vem du frågar. Roky Erickson säger vissa. Ulf Lundell säger andra. Anders Eklund möter Anders Lundin säger en tredje part.

Jag har inte bestämt mig ännu.

cabil sa...

Judge-referens?

. sa...

Jag framanade en regn/åskstorm över Öland Roots. Jag hatar reggae mest.