onsdag 5 augusti 2009

”Jo, jag HAR så bra smak…”

Jag snor ett koncept från Patrik rakt av: 20 x slumpvis valda låtar från mp3-spelaren. Av totalt 15 910 spår (38 dygn) så blev det dessa:

1. Man Is The Bastard: Instantly bent
2. Poison Idea: The badge (live)
3. Desolation: An end fit for the times
4. Motörhead: Heroes
5. Wartech: I need face
6. Poison Idea: Tormented imp
7. Death Breath: A morbid mind
8. Eyehategod: Non conductive negative reasoning
9. Skitsystem: Snutstat
10. Death Angel: Thrashers (demo)
11. Immortal: Battlefields (det är blashyrkh-dags!)
12. Bohemian Vendetta: Enough
13. Led Zeppelin: Since I've been loving you
14. Chakal: Children sacrifice (det är Krabban-dags!)
15. Satyricon: Black crow on a tombstone
16. Vulcano: Megathrash
17. Necronomicon: Cold ages
18. Severed Head Of State: Kuitenkin kuolemme (mycket bra Appendix-cover). En gång frågade jag SHOS-sångaren Jack Control om han rakar skallen, då han är kal som en biljardboll. Detta är alltså mannen som när läkarna trodde att han skulle dö av en knivskada och skickade in prästen för att ge sista smörjelsen, skrek ”get that fucking clown outta here”. När jag frågade satt Jack och svettades floder (på riktigt – det var forsränning vid köksbordet) över en kryddig gryta på Kvarnvägen i Umeå. Han stirrade på mig intensivt, hatiskt, väste:
no, I'm fucking bald”.
19. Thought Control: テロル9・11
20: General Surgery: Final excarnation

När jag blir föräldraledig kör jag 138 st slumpvis valda låtar. Jag har förstått att jag kommer ha exakt hur mycket fritid som helst då.

4 kommentarer:

Hjalle sa...

App app app... Nu börjar det bli dags att sätta stopp för ditt missbruk av ordet exakt. Exakt är ett kraftfullt och bra ord om man vill betona att något är väldigt precist. Men du slänger in det så ofta och i så onödiga, oprecisa sammanhang att du börjar urholka dess innebörd. Du skriver att du "kommer ha exakt hur mycket fritid som helst" när du blir barnledig. "Hur mycket fritid som helst" är i själva verket motsatsen till exakt. Det här slafsiga Linda Skugge-språkbruket måste upphöra. Reclaim exakt, exakt nu!

Herral de Santina sa...

Exakt hur menar du?

Hjalle sa...

Ordet egentligen missbrukar du också. Trycker in det efter varje form av fråga utan någon som helst relevans. "Undrar vad jag ska ha till middag idag, egentligen?" Detta återfallsmissbruk av svenska språket måste upphöra. Det är inte värdigt en person över 15 som dessutom snart ska bli far.

Fotnot: De enda ord som varken kan överdoseras eller felanvändas är "FREAK!", "GAAAAAS!" och "Sejtan".

Herral de Santina sa...

Jo, för att ta ett ord och stava det som det uttalas på engelska, dvs som småbarn gör, det tyder ju på en fullständigt rimlig mental status. Tex att stava Satan som Sejtan. Det är ju mkt bättre än att lägga in fler ord än nöden kräver som stilistiskt grepp. Egentligen.

Åh, ACME, så bra sjua.