torsdag 6 augusti 2009

Blöjbytande pappa: En orimlig företeelse

Jag får email av en blöjtillverkare:

”FÖDELSEDAGEN ÄR HÄR! Du har nått graviditetens slut och snart kommer du att vara en stolt mamma som håller ditt söta, nyfödda barn i famnen. Förlossningen kanske just nu känns som ett stort hinder på väg mot den efterlängtade stunden då du håller ditt barn. Men oroa dig inte i onödan! Du är utrustad med en fantastisk kropp som kommer att veta exakt vad den ska göra (även om inte du vet det!), och du kommer att assisteras av sjukvårdspersonal som är experter på barnafödande. All nervositet kommer att försvinna och ersättas med styrka och beslutsamhet. Du kommer att häpna över hur bra du klarar av allting när de biologiska instinkterna tar över. Kom ihåg att hålla dig lugn och vara öppen för allt, vad som än händer. Lita på dig själv så kommer allting att gå jättebra!”

Äntligen får jag svart på vitt vad jag alltid vetat: Jag har har en fantastisk kropp. Enda problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska använda den. Min kropp är som ett avsågat hagelgevär – där finns en makalöst våldsam kraft, men siktet är inte så bra.

Förmiddagens motgift: Wretched ”Libero di vevere” (1985) och Indigesti ”Osservati dall’inganno” (1986).

5 kommentarer:

Mats F sa...

Du kommer att drunkna i skenbart välmenande copytext från blöj-,kläd- och leksakstillverkare under de närmaste åren. Och det finns ingen lägstanivå på eländet.

. sa...

De använder ordet "kommer" fem gånger i texten. Det är vad jag irriterar mig på. Att de är idioter är inte överraskande.

Slobodan Burgher sa...

Dagens tanke:

Om alla svenska bloggare skulle borja snacka Wretched, skulle den svenska punk scenen sluta flirta med extreme metal da?

Herral de Santina sa...

Jag tolkar det som att du helst skulle se att punxen slutade spisa extrem metal?

Parne sa...

Fler än jag som tycker att du ser ut som en kärring alltså...

Om jag inte varit så jävla rå och brutal så hade jag kanske infogat någon slags smiley. Men det sket man ju i.