onsdag 12 augusti 2009

”Has the jury reached a verdict?”


”11.55 Husdjur under plastikkniven i USA
Brittisk dokumentär från 2006. Om djur som plastikopereras. En del djurägare är beredda att gå hur långt som helst för att se till att deras älskade husdjur ser bra ut.”

De skyldiga parterna som gör världen till en lite sämre plats, är i detta fall 5 stycken.
1. Ägarna som låter operera.
2. Läkarna som utför ingreppen.
3. De som gjort dokumentären.
4. Tv-kanalen som visar det här i Sverige, där vi rimligtvis borde vara förskonade från smörjan.
5. Personen på kanalen som översatt titeln och tror att ”plastikkniven” är ett ord.

Jag låter min vän Anna fälla domen:

”Vissa människor förtjänar att bli överkörda av en lastbil, överleva, läka och sen bli överkörda igen, i all evighet.”

5 kommentarer:

Gran sa...

Du glömde infon om att du tycker att den där skrynkliga sophögen är sötare än vad jag är. Det har du så klart full rätt att tycka, men jag tycker du kunde varit en god vän och ljuga och hålla med mig om att jag är sötare än en "Ding ding värld"-mollusk.

Herral de Santina sa...

Jag skulle vilja slå fast att nästan ALLA är fulare än den där orimligt söta marsvinshästen. Ta det inte personligt.

. sa...

Allvarligt Gran, jag är fulare än Hästsvinet. Ser du inte hur liten, skrynklig och bedårande den är?

Divar sa...

Hahahah hahaa Marsvinshäst Underbart! En mycket bra dom av Anna tycker jag! Vilka jävla dårar & patrask människor det finns

Danne sa...

6. De som väljer att titta på skiten.