tisdag 4 augusti 2009

I'll be your devil's heart

För övrigt: Senaste års största undergroundhajp, holländska The Devil's Blood, släpper sitt debutalbum ”The time of no time evermore” den 11 september (oh, vilken baktanke på det datumet). Singeln ”I'll be your ghost” kommer om tre dagar. Sjuan låter än poppigare än något de gjort hittills. Psykedelia? Helvete nej. Heart, snarare. Jefferson Airplane om du vill vara snäll. Kan inte bestämma mig för om det är hur bra som helst, eller bara straight up blaha-blaha.

Så här tyckte jag om The Devil's Blood på Roadburn tidigare i år.

7 kommentarer:

Anal Elf Kid sa...

om var svinbra på Muskelrock. Fattar inte vad de gjorde där, mem svinbra. Till skillnad mot de talanglösa töntarna i Cauldron.

Gran sa...

Jag tyckte det låter Som Sahara Hotnights.

. sa...

Jag älskar "I'll be your ghost" och hela plattan. Skiter fullständigt i vilken genre det tillhör. Det svänger, det räcker för mig.

Herral de Santina sa...

Ska spisa hela albumet imorgon.

Herral de Santina sa...

Varför var Cauldron så dåliga live?

Anonym sa...

Nej det låter som Roky Erickson

Anal Elf Kid sa...

@138: Det lät inte alls bra. Tyvärr. Falskt och taffligt. Don't believe the hype.

Fast det hade varit intressant att veta hur det gick för den unga tjej som inne på damtoan hade diskuterat sitt färska förhållande med nån av killarna i bandet. Det hade tydligen inletts med klassiskt festivalsamlag kvällen innan och nu var hon bekymrad över hur det skulle fungera att ha en pojkvän i Kanada. Något säger mig att det säkert löste sig fin-fint.