måndag 14 december 2009

3 x hardcore rules, ok?!

1. Jag får ett sms i natten:

”Jag har undrat en sak länge nu. Vad är det för låt som spelas i slutet på ”Return to the closet” med
Refused? Affe.”

Bäste Affe. Det är Step Forward med ”Does it make a difference” från demon med samma namn från 1990. Tidlös hardcorepunk och svensk kassetthistoria. ”So I skate what if I do/Does it make a difference to you” – den egentlige Lyxzén har aldrig överträffat de raderna i sitt senare skapande. Mitt gamla band spelade in en cover på just den låten, tänkt för en samlingsskiva på Pusheads bolag. Den kom dock aldrig ut, som sig bör. Jag minns inte vart den inspelningen sedermera släpptes. Jag minns dock att vi tog ut Step Forward-dängan fel.

2. Snitting, #1 svensk scenesterröding, kommenterar: ”glöm inte att rösta på http://doublecrosswebzine.blogspot.com/. alla vet ju att AIAC spöade SBS.” Helt fel, givetvis. Side By Side besitter en Twisted Sister-möter-Discharge-råhet som få hardcoreband bemästrar. Kudos! Notera att min röst här nedan blev #138. Inget gäck.



3. Är Kvoteringens ”Vi har fått nog” en egen låt eller en cover på GBH:s ”Generals”? Svårt att avgöra. Svinbra är det dock. Superkudos!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fler sådana här inlägg!

Hardcorehistoria
Punkreferenser
Jämförelser

staffan sa...

Jag läste först "scennörd" och reagerade, det hade jag absolut inte kunnat hävda om mig själv. det finns sådana lysande stjärnor inom det området. röding kan jag köpa. hellre en arbetar-baksidekrönika än ett stick på DN-kultur!

Christoffer: har du lyssnat på återutgivningen av AIAC med ett liveset? fy fan, när han presenterar Is anybody there?... Gåshud!

vi ses på abhinanda, göbbfan.

Herral de Santina sa...

Ja, röding var absolut en komplimang. Icke hört återutgivning. Har faktiskt inte hört AIAC på X antal år. Lalla filer!

Herral de Santina sa...

Förresten Mr Red, såg du kommentaren här: http://canthateenough.blogspot.com/2009/12/x-on-my-hand-means-that-im.html

Tror du är mest lämplig att svara på det.

snitting sa...

alltså, jag skickade ju ett svar på den kommentaren. jag var glad över att kallas för "yngre förmåga". försvann den? nåväl, kanske glömde fylla i ordverifieringen eller liknande.

msn så får du guldet skickat!