onsdag 16 december 2009

”God, can I go out and be an asshole tonight?”

Ett kort ögonblick av verkligheten på 00-talet är stundom mer ironiskt än hela 1990-talet sammanslaget: En kille som är gränslöst oförskämd eftersom hans gud anser att 50% av jordens befolkning är mindre värd än den andra halvan, känner sig diskriminerad. Hepp.

”Stayed in every night/Do my holy book so I’ll be righteous/Girls all say I’m a little fucked/Mommy I’m a God boy/Mommy I’m a fuckin savior/Mommy I’m alive”

Indeed.

6 kommentarer:

Maria sa...

Tack för att du sätter ord på det som jag som kvinna känner inför det där. Får han rätt, kanske det är dags för JämO att rycka ut?

Anonym sa...

Och de muslimska kvinnor som beter sig på samma sätt?

Ebichu sa...

Jag är mest intresserad av HUR han vägrade att ta henne i hand - rimligtvis så hade han kommit undan med det om det

1. handlade om en praktikplats med mkt begränsat umgänge med det andra könet

2. han sagt något i stil med "Jag förstår att det här verkar bisarrt, men som jag tolkar min religion så får jag inte röra vid kvinnor som jag inte är släkt med/gift med.".

Äh. Vem försöker jag lura.

Har ni hans adress så att jag kan åka och attackkrama honom?

Herral de Santina sa...

Jag tycker nog alla som baserar sitt uppförande och interagerande med andra människor på sagor om gudomliga väsen och sexuella synder är lika verklighetsfrånvända, oavsett kön. Hepp.

På samma sätt som jag kanske inte kan räkna med att få knega på bank om jag tatuerar ansiktet, så kanske en person som vägrar skaka hand med sin chef inte ska räkna med att få jobb. Individer får gärna anamma en FTW-livsstil för mig, inga problem. Men om du ger resten av samhället fingret bör du inte skrika ”diskriminering” när samhället ger dig fingret tillbaka.

Anonym sa...

http://bouhamza.blogspot.com/2009/12/shotgun-handshake.html

Herral de Santina sa...

Ja, inför den retoriken kapitulerar jag. En kille som jämför sin egen gudstro med tvångsföreställningar, neuroser och bacillskräck är sin egen motståndare (Totalitär-referens). Jag har inget att tillföra. Kudos.