söndag 13 december 2009

Myssöndag: En odyssé i bilder, glögg, hembakta kalorier och en fullständig overkill av heteronormativt 30+beteende


Allt hembakat. Att köpa saffran för första gången i mitt liv kändes mer som en vuxenrit än att få barn.


Ett helt icke-ironiskt pepparkakshus.


”You can set the dove free… But what about the hawk?”
Indeed.


En lång diskussion om Aladdin – ingen köper den, alla får den i present, varför etc – kulminerar i stående ovationer när en ovetande Cecilia kliver in genom dörren med en ask i högsta hugg. Alla peppar och…


…det utmynnar i en lång debatt mellan Ika, Jonas och Mattias angående vilken pralin som är godast. Jag tror kontentan är att Jonas har en väldigt gubbig smak och är den enda i hela landet som gillar körsbärslikören. Cornelia tycker allting är helt befängt och viftar irriterat bort allt prat genom en uttråkad djupdykning i glaset. Notera att chokladsnacket föregicks av en debatt om must.


Franka och Vejde leker med Draken Dio ovanpå familjejuvelerna.


Stina, Cecilia, en bag-in-box, Amyl, Ruby, Erik. Hos familjen Röstlund-Jonsson rullar vi med fotomanipuleringen the old-school way, Stalin style.


Amyl och Ruby.


Krille, Olivia, Fredrik, Bianca. Vi tar barnet-som-modeaccessoarer in i den metrosexuella sfären för 10-talet.


Cornelia, Olivia, Linda, Bianca. De för Manowar-poserandet in i barnet-som-modeaccessoarer-sfären för 10-talet.


Glögg med chokladsmak: Helt klart inte ett bra system. Smakar ungefär som innehållet i flaskan bakom.


Olivia Obliteration kicking it black xmas style.

16 kommentarer:

J sa...

Fredrik Starge är verkligen posterboy för extremnörden som blåser alla vid näsan och kammar hem både framgång och den vackraste tjejen.

Många rollspelare sitter hemma och hunchar över Klick! och tänker: Bravo Fredrik, du har visat vägen och är en sann förebild för alla oss extremnördar, om man bara kan göra den extrema viljeansträngningen att fokusera iväg från alver och besvärjelser och applicera extremnördighet på något som kan anses coolt, som till exempel musik,och pang bofs är extremnörden med i rapvideos och får barn med modellliknande författarinnor.

Och det är ju framförallt så mycket lättare än att täcka sig i tatueringar och starta D.I.Y-bolag!

Per B sa...

Körsbärslikörpralinen är sjukt äcklig. Men så äter ju Granvik kött också. Can you blame him?

För det andra ska det vara Dufvenkrooks (hej adel) chili choklad glögg i år. Väldigt god!

Robert Aschberg sa...

verkar som biana trivs bättre med att vara fredriks accessoarer än lindas

Anonym sa...

Fram för mer Manowarposering i tillvaron!

F Strage sa...

Robert, Bianca är bara lite ovan vid Manowarposer. Hon har mest lyssnat på Kraftwerk, The XX och The Cult.
J, jag är stolt över att vara din förebild. Jag ska inte göra dig besviken.
138 Family, tack för ett episkt julmys. Bilden av Olivia som pepparkaka hör hemma på Cute Overload.

Lille Lelle sa...

näääääää så söt gravik är! han ser ut som en liten farbror

Firedeath. sa...

Seriöst mannen, mindre familj mera hat i bloggen.

Mvh. En trogen läsare som lackar på barn och jul och efterblivna traditioner.

Herral de Santina sa...

Seriöst så har jag gått in i en uppgiven, hopplös fas där jag kapitulerat över varats förgänglighet. Mitt infantila hat och min bittra avsky bara rikoschetterar från 00-talets absurditeter.

Dagens hört på kontoret: ”Jag är ganska unik på Facebook.”

Hepp.

Slobodan Burgher sa...

Kul att ge uppmarksamhet till det 4:e basta punk bandet nagonsin efter Discharge, Cimex och TK, genom svensk pre-julfest.

Jag visste att jag skulle ha kopt det dar pepparhuspaketet jag sag i affaren harom dagen....

Erik sa...

Snacka om att jag var minoritet. Ung barnlös och bög (no homo).

Herral de Santina sa...

Slobo: Nu ska jag exponera bakdelen här genom att fråga 1) vilket band du tänker på exakt och 2) vilket band TK är? Jag är helt zonkad och kan bara få upp Kristet Utseende i huvudet. Och jag hoppas du inte menar dem…?

Erik: Därför fick du inte heller vara med på bild. Minoriteter och minareter ska hållas kort.

Herral de Santina sa...

Slobo: Eller, du menar Crow va?

Slobodan Burgher sa...

Japp + Tervet Kadet givetvis ;)

spanky sa...

jag gissar på att TK är terveet kädet

Herral de Santina sa...

Ah. Finlands sak har aldrig riktigt varit min, tyvärr. Jag är för amerikaniserad. Krävdes att ett USHC-band körde cover på Appendix för att jag skulle ta mig tid att upptäcka att det är fittbra.

He-man Göring sa...

herregud, människor.