fredag 11 december 2009

Officer Nice #138


Bortslösad kvltvrelit på personalfest.

Erik: Riktigt fin bild!
Maja: Vi är jättefina! Jag gillar att Christoffer ser så snäll och vän ut!
Krille: Men för i helvete! Jag ÄR snäll och vän!!! NÄR SKA NI FATTA?! GAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH!
Erik: Du låter så arg och disträ Christoffer.
Krille: GAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! GAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!



Cornelia: Jag orkar inte. Ditt jobb är som en Killinggänget-sketch.

Soundtrack: Merciless ”Nuclear attack” från ”A projection of a stained mind”.

Uppdatering: På tal om rosa nagellack. Så här inleddes ovanstående kväll. Tack till Emmeli för bilden.

7 kommentarer:

conce sa...

jag fattar inte - först ska du bli arbetslös, sen ska du bli pappaledig och nu jobbar du igen

hur fan ska du ha det?

Herral de Santina sa...

”I cannot forecast to you the action of 138. It is a riddle, wrapped in a mystery, inside an enigma; but perhaps there is a key. That key is 138’s national interest.”

Nej men så här ser livet ut för en simpel löneslav. Förlänga kontrakt lite här, förlänga kontrakt lite där. Tut-tut. Ingen säkerhet, få jobb en månad i stöten, aldrig semester. Pappaledighet blir det dock först i augusti 2010, fo sure. Det jag varit ledig hittills för Olivias skull är de 2 veckor som man har rätt att ta ut när barnet dyker upp. Det får alla. Tom vikarier.

Markus sa...

ska vi diskutera nagellacket eller låtsas som det aldrig hänt?

J. Cleese sa...

markus, don't mention ze war!

Markus sa...

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Herral de Santina sa...

Markus: Temat för festen var nattsvart och chockrosa (no homo).

MLI sa...

Tack för motivet. Framöver ska jag bara ta bilder på rosa naglar.