tisdag 1 december 2009

Det egentliga hardcore vol. 2


Jag och Peter längst fram på Final Exit, Umeå Open, 31/3 2007. Jag minns inte vem som tagit bilden. Förlåt.

Den fina vita dubbelvinylen anländer med en dvd. Lejonparten utgörs av ovan nämnda reuinonkonsert, sedan tillkommer fem liveupptagningar från det egentliga back in the day. Jag var på tre av de konserterna. På i alla fall en av dem syns jag – då med lång hästsvans. Hepp.

Jag hade tänkte köra upp min recension av Umeå Open-giget, publicerad i Close-Up #92, men datamaskinens tand verkar ha tuggat i sig den. Istället får ni ta del av mig och Peter. Och ja, där fanns tunga. This is hardcore.

Cornelia: Alltså, man ser dig ganska bra på den där videon. Speciellt mot slutet när du står på sidan av scenen. Fast det enda jag kan tänka på är att du har på dig den där jätteklockan som du hade då. Den är verkligen gigantisk. Typ Flavour Flav. Alltså, jääättestor.
Jag: Vad kan jag säga? Jag gillar stora klockor.


Krillebuzzée, public enemy #138

3 kommentarer:

. sa...

Hångelbilden på dig och Peter är så himla bra. Kan ni inte bara bli ihop?

Hetsapan sa...

Men Dagger, observera hur Peter ändå flashar sin ring på vänster hand jävligt hårt. Det tar nog några år till innan han är redo.

. sa...

Nej nej. Peter vill. Jag VET det. True story.