onsdag 9 december 2009

En helt vanlig dag i Anders Knaves kungadöme


”Jag lydde bara order, jag är oskyldig.”

Jag längtar tills Olivia blir tillräckligt gammal för att förstå tv. Då kan hon lära sig att en bög är en bög och att ett kjoltyg bara är ett kjoltyg om det är ett raffigt sådant.

19.30 2 1/2 män
Amerikansk komediserie från 2006. Del 21 av 24. Alan och Charlie återupptäcker sin sexuella identitet efter att ha blivit vänner med Greg, en homosexuell man. I rollerna: Charlie Sheen, Jon Cryer, Angus T. Jones.
20.00 Victoria’s Secret fashion show 2009
Modeshow från 2009. Varje år slår underklädesjätten Victoria’s Secret på stora trumman och arrangerar världens mest hudnära modevisning. I publiken sitter Hollywoods kändiselit.
21.00 Film: A Cinderella story
Amerikansk komedi från 2004. Sam är en impopulär pojkflicka som under flera månader fått textmeddelanden från någon som kallar sig Nomad.

Jag har en vinylskiva med ljudupptagningar från Nürnbergrättegången. Där är ett spår då hela nazigarnityret – Göring, Borman, von Papen, Frank, von Ribbetrop et al. – en efter en förklarar sig ”nicht schuldig”. Att lyssna på det är lika rimligt som att läsa en TV3-tablå, vilken dag som helst. När framtida arkeologer gräver ut vår civilisation kommer de att skaka på sina huvuden, skratta skadeglatt och sedan fort som fan skyffla tillbaka jorden över ruinerna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

"Jag har en vinylskiva med ljudupptagningar från Nürnbergrättegången"

varför?

Herral de Santina sa...

Låt oss omformulera frågan: Varför har DU det INTE? Alla har det, utom du. Skäms.

spanky sa...

en sån skiva har jag med

Petri sa...

Den viktiga frågan: Vart i helvete hittade du den? Årets skivfynd.

Daniel sa...

"När framtida arkeologer gräver ut vår civilisation kommer de att skaka på sina huvuden, skratta skadeglatt och sedan fort som fan skyffla tillbaka jorden över ruinerna"

Tragedy-passning? Snyggt som tusan i så fall.

Herral de Santina sa...

kanske, kanske inte…