onsdag 9 december 2009

The Doll Ritual: En sonisk port till helvetet



Via det globala punkpostsystemet, i det här fallet Imperial Leather, får jag sent om sider en sändning tidningar från Japan. Total svensk dominans i numera nedlagda instutitionen Doll – Sara från Masshysteri/Umeå Hardcore på omslaget och allt. Och vad finner vi i spalten Satanic Obscure Death om inte…



Sonic Ritual och Helvetets Port sida vid sida. Och på skivaffären Boys lista för augusti ligger vi på #2 på singelsidan medan Helvetets Port ockuperar #5 på albumlistan. Japanturné ihop?

Sedan hittar jag en skiva som jag gav ut på mitt bolag 2001…



…recenserad 2009 fast på en helt annan etikett. Hoppla.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Jævlig bra den 7 tommeren!

Slobodan Burgher sa...

Javligt synd att DOLL kursade tidigare i ar...och att tidningen aldrig slapptes pa engeslka!

Herral de Santina sa...

Lite underligt att de gick i konkurs efter vad, 20 år?

henry fiat sa...

Alltså, har du svängt igen med åsikterna? Gillar du Helvetets Port nu?

Herral de Santina sa...

Mr Fiat: Jag bygger broar. Det är så jag rullar.

Slobodan Burgher sa...

Ja, konstigt att "folk" lat en sadan gammal punk "institution" krasha...

Kongo sa...

Synd att jag inte kan japanska..hade varit intressant att läsa vad det stod :/

Al Cisneros sa...

”Nytt band från Sverige som spelar (?) hårdrock med spandexförtecken. Första albumet. Gillar du shackpjäser som är så stora att de helt klart kompenserar för underdimensionerade kukar är detta bandet för dig. Och eftersom alla vi japaner har väldigt små penisr, är det klart att du kommer att gilla Helvetets Port."

Typ ungefär. Min japanska är lite rostigt men på’t ungefär. Tsingtao! Kampai!