tisdag 1 december 2009

Satanic Blood Baby Voice



Klockan är strax för 07.00.
Jag lägger upp Olivia på skötbordet. Hon ler. Hur orkar hon vara så förbannat uppåt hela tiden? Hon är sjuk och det är becksvart ute – vad finns det att vara glad över? Ändå gnistrar hennes ögon av glädje och hennes tandlösa mun är vidöppen i ett gurglande gapskratt.

Jag överrumplas av kärlek och börjar prata med henne: ”Gillar du Von? Visst gillar du Von? Jaaaa, klart du gillar Von!” säger jag med en bebisröst som förstås av småbarnsföräldrar, föraktas med all rätt av resten av mänskligheten. Varför säger jag så? Klart Olivia inte gillar Von. Hon är en bebis. Hon fattar ingenting. Hon varken gillar eller ogillar något alls när det gäller subkulturellt ringmärkt extremmusik. Jag gillar knappt Von utöver ur en ren kulturhistorisk synvinkel.

Sedan äter vi gröt ihop och lyssnar på ”Satanic blood”-demon från 1992. Olivia är fortsatt glad och obrydd om Vons kulturhistoriska värde. Bra så.

3 kommentarer:

Sulla sa...

Lyssnat på Sixx än dårå? Von spelar goth efter Von.

Herral de Santina sa...

Försökte hitta någonstans på internet där man kan spisa det. Lyckades ej. Så jag har inte hört det.

Sulla sa...

Kan inte länka direkt, men sök på Sixx här: http://www.aquariusrecords.org/

Roligt iaf. Kanske inte sådär jättebra på riktigt.