onsdag 2 december 2009

There’s always room for more Jello:
Raw and uncut

Överblivet, totalt oredigerat och icke omskrivet material från Jello Biafra-artikeln i Close-Up #117. Ute nu.

Om att supporta diy-band på turné:

Jello skänker, Bruce Banner tackar och bockar.

Känner du till Burnt Ramen i Bay Area?
Ja.
Ja, självklart gör du det. Mitt gamla band spelade där 2004. En kille som jobbade på Alternative Tentacles kom och gav oss flera lådor med Dead Kennedys-cd:s. Han sa att eftersom ni inte längre fick sälja dem så brukade du alltid donera dem till turnerande band, så att de i sin tur kunde sälja dem längs vägen och tjäna en extra slant.
Hmmm… Jag undrar om det inte egentligen var en av killarna som bodde på Burnt Ramen vid den tidpunkten, men som inte har med Alternative Tentacles att göra alls.
Så vi blåste er?
Vi hade lagrat en hel del gamla cd:s där och fick så småningom höra att den här killen stulit dem och sålt dem. Jag vet inte exakt alla detaljer. Men oroa dig inte för det. Jag gör det inte.
Turnén var en finansiell katastrof och de där skivorna bidrog med några extra kronor.
Tja, ni tog er hem i alla fall.

Om Lard, bandet han har med Al Jourgensen lite då och då:

Jello flaggviftar, Al heilar.

Kommer det någonsin en ny Lard-skiva?
Jag vet inte. Jag och Al snackar om det då och då, men det har aldrig blivit av. Jag skulle förmodligen vara intresserad av ett nytt album, men nu när jag äntligen har ett eget band igen är det en fråga om tid. Han har visserligen inte ett band nu men han har alltid fullt upp med remixar och annat. Men förhoppningsvis blir det av, någon gång i framtiden.
Varför går han inte med i ditt band?
För att han vill göra sina egna saker?
Jag skulle älska att höra er arbeta ihop igen. Lard, D.O.A. och Dead Kennedys är det bästa du gjort.
Har du hört Melvins-skivorna?
Ja. De är väldigt bra. Men Lard är bättre.
Aaawww… Då kommer du nog inte gillar min nya skiva, trots allt.

Inga kommentarer: