torsdag 3 december 2009

There’s always room for more Jello:
Raw and uncut vol. 3

Överblivet, totalt oredigerat och icke omskrivet material från Jello Biafra-artikeln i Close-Up #117. Ute nu.

Om Barack motherfucking Obama:

Jello vill snacka, Barack säger ”up yours honky”.

Jag skrev ett långt brev direkt till Obama efter valet. Jag tror det fortfarande ligger uppe på Alternative Tentacles sida men jag skickade det även direkt till honom. En vän till mig som jobbade på The Punkvoter Campaign 2004, jobbade för Obama som en av hans internetkillar under 2008. Så jag ringde min vän och krävde en träff med Obama. Han skrattade bara åt mig, naturligtvis. Så jag mailade. Sättet som jag skrev det på var lite mer artigt än om det varit för en spoken word-skiva.
Jag slipade bort min allra skarpaste sarkasm i syfte att kommunicera och övertyga folk med ett Clinton-liknande synsätt att jag har rätt. Om en enda person i hans administration läser det så har jag gjort något.
Vad skulle du säga om du fick 5 minuter med Obama?
Jag skulle säga till honom att lyssna på gräsrötterna, inte finansfolket. Med det menar jag att vi behöver ett svenskliknande sjukvårdssystem, vilket han nu backar bort från. Han pressas till det. Men det är inte bara kongressen som är köpt och såld av alla dessa utpressande sjukförsäkringsbolag – Obamas folk är det också. Han kanske själv är det, där har du problemet.
Jag skulle också säga att anledningen till att du fick Nobels fredspris är ett meddelande från resten av världen: Våga inte knulla upp Afghanistan. Och att det är dags att sätta stopp för tortyren och börja jaga krigsförbrytarna i USA:s forna regering. För om du inte gör det, så när de kommer tillbaka till makten – om 4, 8, eller 12 år – så kommer de att bli betydligt otäckare. För då vet de att de kan komma undan med allt.
Jag är inte rädd för Bush och Cheney. Jag är rädd för de som fanns just under dem, de som tyckte att Bush och Cheney var mjukisar. De som sitter på de positioner som Cheney, Rumsfeld och Karl Rove hade under Nixon. På den tiden tyckte de killarna att Nixon var en stor fitta och att han borde vara mer av en fascist. Några av dem borde ha hamnat på kåken för Contragate. Robert Gates, den nuvarande försvarsministern, var nummer två under CIA:s William Casey, som skötte hela den cowboyoperationen. De langade knark för att få fram pengar till att finansiera terrorism i Nicaragua. Och nu behåller Obama den snubben som försvarsminister. Det skrämmer skiten ur mig.

2 kommentarer:

Mattias Indy Pettersson sa...

Han sa inget om lobbyn?

http://nymoral.blogspot.com/2009/10/israel-lobby-what-it-is.html

Herral de Santina sa...

Om du frågar så gör han säkert det.