lördag 18 september 2010

A grim task ahead: (Don’t) Stand by H.I.M.


Who the fuck is Alice?

SMS-konversation under en sista febrig valdebatt i rutan:
Jag: Reinfeldt ser ut som en blandning av Alfons Åbergs pappa och en superledsen hund.
Erik: Sa precis till Johan att de har varit väldigt dåliga i sminket. Han ser ut som en cancerpatient.
Jag: En cancerpatient med blankpolerat ollonhuvud. Har Ohly ett extremt litet huvud eller är han bara extremt bredaxlad?
Erik: Haha. Lägg av nu. Han ser normal ut. Ingen elefantism eller annat obskyrt. Haha.

Mer politik: Asta Kask har uppdaterat sin klassiker ”Varje val inget val”. Numera heter den ”Nya varje val inget val” och har en dagsaktuell fuck you Alliansen-text. Ladda ner låten gratis och kolla video – här.

Och glöm inte att imorgon ska vi rösta, rösta, rösta bort helvetet och egoismen från makten. Tummen upp till framtidstro och en positiv syn på kärlek, liv, samhälle och medmänsklig politik!

Om du ska tro min verklighetens folk-omröstning här till höger så blir det vänsterdominans. Berlinmuren ska upp, Warszawapakten is in och vi skickar kanoner till Norkorea. Jag och Euronymous säger – gilla!

Tyvärr tror jag inte att I Just Can’t Hate Enough och dess läsare är statistiskt representativa för Svea Rikes befolkning.

”4 more years/4 more years/4 more years/4 more years/4 more years/4 more years/4 more years/4 more years/4 more years”

Guds kuk. Må framtida generationer ha förbarmande över våra själar om vi tilllåter vansinnet att frysa in oss i blåis ännu en gång.


Jo du. Fortfarande den mest orimliga bilden på hela internet.

4 kommentarer:

Tomas sa...

Jag tycker ju tyvärr att det känns ganska klart att det blir alliansstyrt i fyra år till. Tyvärr, men man kan ju alltid hoppas.

Andréas sa...

Under en chokladbit på ICA hittade jag denna klockrena flyer. http://dl.dropbox.com/u/11490879/DSC00252.jpg

JL sa...

I want the world to heal
I want the world to love
But. It. Can. Not.

emelie sa...

Gud, du ser ut som en vaxdocka!