torsdag 16 september 2010

Verklighetens volkssturm vol. 138: Mer tutande



Nu är mitt val avgjort. Jag älskar pizza mer än livet, och vem vill riskera att förlora detta nektar för framtidens alla bakissöndagar?

Inte jag. KD it is.

Men nedanstående slogan faller i ett landskap ärrat av den brända jordens taktik. Jag har varken farmor eller mormor. Tji fick ni.

Äldreomsorg FTW!



Men Magnus Jacobsson borde designa en affisch på temat ”vem ska ta hand om skiten”. På de två stora mediahus som jag jobbat de senaste två åren, är noll (0) personer i städpersonalen etniska svenskar. Alla vet hur effektiva invandrare är på att få bort bajs. Vi andra anställda däremot, vi är vita som spöket Laban. Som sig bör. Buuu!

Jag stal detta inlägg här. Här är KD:s originalsida.

”Med en banan i varje hand/Klarar sig Bohman i varje land.”

5 kommentarer:

Pär Arvidsson sa...

Man va fan, var den där med pizzan på riktigt? Jag trodde det var nån som hade gjort en fejakd sak.

Sikas sa...

Det är inge fake! Plakaten står intill folketspark i Uddevalla. Vi spelade in senaste Modorra plattan i den blåa byggnaden i bakgrunden. Pizza ftw!

Sikas sa...

OCH CK/Carola splitten!

Fredrik Granberg sa...

Hej.

Har en fråga kring detta http://www.kristdemokraterna.se/magnusjacobsson/~/media/Personsidor/magnusjacobsson/MJSDPizza400.ashx?w=400&h=191&as=1 är det ett skämt eller är det på allvar? Är det någon ironi jag inte förstår?


F



-------------------------------

Hej Fredrik,
Vi har noterat Magnus Jacobssons affisch. Den är en lokal affisch och står för honom. När den står för sig finns en risk att budskapet tolkas som att invandrare bara duger till pizzabakande. Magnus avsikt med de tre affischerna är att visa på olika delar av arbetsmarknaden och peka på det rika bidrag som invandringen medför för arbetsmarknaden.

Supergrinder sa...

Vad är CK som ska splitta med Carola?