lördag 18 september 2010

Tor attackerar – vad gör du? Slå en T6:a


”Giv mig dina kulturbidrag, usliga mörking!”

Sverigedemokraterna, som enligt de senaste opinionsmätningarna ligger över riksdagens fyraprocentsspärr, tycker att kultur som sprider ’glädje’ och ’förskönar’ ska få bidrag. Konkret betyder det att partiet tänker ge kraftigt höjda statliga anslag till institutioner och andra som arbeta med det svenska kulturarvet. Ett vikingamuseum finns också på önskelistan.”

”Turkiska och iranska kulturföreningar får däremot inga pengar om SD får bestämma. Mångfaldskulturen har inget allmänintresse, tror Almqvist. Kultur som ’chockerar’ eller ’upprör’ och är ’radikal’ skulle också gå bidragslös.”

Åh nej. Vilken chock.
Stoppa.
The.
Fucking.
Pressarna.


– God dag, mitt namn är E-type. Jag kommer från vikingafanatikernas förbund. Jag undrar om jag kan få prata med dig om långbåtarnas charmanta frälsning i ett par minuter.
– Piss off!

5 kommentarer:

David Noaksson sa...

Bästa bildtexten jag läst på länge!

JJ sa...

+1 (som man säger) på Davids kommentar.

Anonym sa...

Något som är ungefär lika rimligt:
Ritchie Blackmore spelar en Nordman-cover http://open.spotify.com/track/1G3gDDHBWa4RXSJKgHXSYA

Herral de Santina sa...

För övrigt anser jag att Blackmore’s Night bör förstöras.

mikaela sa...

"God dag, mitt namn är E-type. Jag kommer från vikingafanatikernas förbund. Jag undrar om jag kan få prata med dig om långbåtarnas charmanta frälsning i ett par minuter."

DÖR skrattdöden!