tisdag 28 september 2010

Vidareutbildning FTW

Krille: Jag önskar att jag kunde något annat än det jag gör, men det gör jag inte. Skulle vilja bli hantverkare eller byggare, något fysiskt och skitigt yrke där jag känner att jag skapar saker som går att ta på.
Mattias: Ja, det drömmer väl alla som jobbar på kontor om.
Krille: Tänk att vara en grovjobbande hantverkare. Svarta pengar, stöldgods, knark, groupies… Vilket drömyrke!
Mattias: Groupies?!
Krille: Shit ja!
Mattias: Jo, i och för sig. Jag får inte många groupies som IT-konsult.
Krille: Näe.

Soundtrack: ”Strappado” av Slaughter.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Timell-effekten slår till. Skärp dig Christoffer!

Erik sa...

Timell-effekten slår till. Skärp dig Christoffer.

Vic88 sa...

Jag hatar mig själv minst en gång varje dag för att jag inte gick el på gymnasiet istället för barn & fritid. HELVETE!

Fredrik sa...

Som murare måste man mota bort groupisarna med våld. 8)

Allt är sant.

Tyvärr har vi de sämsta cheferna i världen.

Erik sa...

Jag knegar i en bokhandel... Är 28 år, har barn. Usel på det mesta utom att vara pappa. Branchen är dessutom döende. Drömmer om ett lagerjobb eller att få med cyckel dela ut post ( saknar körkort).... Solen går upp imorgon med pch det enda viktiga är min dotter. Visst fan skulle man villja vara lite mer som Timell...

Petri sa...

Har tänkt på samma sak fast tvärtom. Less på att gå upp klockan fem på morgonen, less på arbetskläder, för mycket kaffe, regn ute, kallt ute, halvtimmes lunch...