lördag 18 september 2010

Jag har närt en Wendy O. Williams vid min barm


None more föräldraledighet: Bebishäng på Kulturhuset med Caroline, Edith, Erika, Fredrik, Bianca.

Jag: Olivia har blivit så rensig. Hon ger sig på stereon och tv:n. Hon vet att hon inte får det, men skiter i det. ”Fuck off gubbjävel”, rakt av. Ställer sig upp mot bänken, tittar på oss, skrattar och ler, skakar på huvudet och ajabaja-viftar med fingret, precis som vi brukar göra. Sedan tar hon en kloss och drar den rakt i tv-skärmen för allt vad hennes små dinosauriearmar pallar. Om och om och om igen.
Fredrik: Oj! Klarar sig tv:n?
(tysnad)
Jag: Ja, jag är ju mest brydd om att tv:n, som inte sitter på väggen, inte ska falla och krossa mitt barn likt ett dubbelkaggeparti i en Bolt Thrower-låt.
Fredrik: Jaha… Du tänker så.


Bianca Bulldozer.

4 kommentarer:

Gran sa...

Helvete, får skriva om (det här är viktigt) då blogger irriterat viftade bort den kommentar jag nyss skrev. Syntax error-helvete.

Jag befarar att Olivas stening av tv:n är en relativt fredlig protestaktion mot att hon utsetts för dålig kultur. Erkänn att ni utsätter henne för "Mumintrollen". Alla vettiga bebisar föraktar de små asen.

Testa med "Nicke Nyfiken", "Pingu" eller "Scooby Doo". Där har du barn-tv:s svar på "Dexter", "Whale wars" och "Sons of anarchy".

Herral de Santina sa...

Hennes favorit är ju såklart ”Grisen Olivia”. ”Rory en racerbil” är också okej, samma med ”Fåret Shaun”.

Gran sa...

Fåret Shaun glömde jag ta med på min lista. Det är jäkligt bra.

Men vad tycker Oliven om Nicke? Iof, om ni inte låter henne se det pga av aset Mannen Med Den Gula Hatten förstår jag det.

Herral de Santina sa...

"Nicke” är lite för svårt för henne än så länge + att det går så sällan. Har dock lånat hem en bok från bibblan. Där blir Nicke brandman. Gilla!

Coolast är dock Mumintrollen, givetvis.